• jenthom

Förstoppning

Jag har en 5 veckors bebis här hemma som är förstoppad. Han bajsar väldigt sällan och vi har fått hjälpa honom med en febertermometer vid ett par tillfällen. Han får just nu NAN pro och semper bifidus men jag upplever att det inte hjälper.. Misstänker att det är NAN som spökar.. Är det bättre att ge honom sempers produkter hela tiden? Har funderat på lemolac ett par gånger men inte köpt någon än.. Tar gärna emot tips.

• Svar på tråden Förstoppning
  • JanaLiiN

Du ska inte hålla på och byta ersättning, använd semper hela tiden om han inte får förstoppning av den.

• jenthom

Tack för svaret. Jag har använt NAN ända sedan vi gick över till ersättning men när jag tänker efter så var det ungefär då som magen började krångla på honom. Fick sedan rådet att använda semper bifidus av BVC. Är det bättre att byta helt till semper då? Så att man har samma fabrikat?

Vill ju att han ska må bra..

• JanaLiiN

Ja, prova att byta helt och utvärdera efter någon vecka eller två. Håll inte på att blanda olika sorter.

• Nina1310

Vi bytte från NAN HA till Sempers Lemolac, och är supernöjda. Började bajsa oftare, så jag behövde inte sitta och vara superorolig hela tiden. Nu bajsar han i och för sig mer sällan igen (varannan dag) men det är för att vi börjat med puréer och gröt. Vet att jag har läst att vissa har haft problem med kräkningar av Lemolac,men det hade inte vi. Vi fick dock varva med Lemolac och vanlig baby semp 1 ett tag, då han började bajsa jätteofta istället :) Kom bara ihåg att fasa över ersättningen, dvs byt inte helt på en gång. Jag ökade med ett mål Lemolac per dag, så fasningen tog väl 5-6 dagar för mig. Lycka till!

Svar på tråden Förstoppning