Gemensamt barn, svartsjuka bonussyskon?
Jag träffade en härlig man drygt ett halvt år efter separationen från mina barns pappa. Mina två barn är snart 5 och 7 år och hans dotter snart 12. Allt fungerar som en dröm när vi är tillsammans, han älskar mina barn och tvärtom och jag och dottern supertrivs med varandra och barnen älskar varandra.
Nu har vi varit ihop i ett år och vi har redan pratat om att ha ett gemensamt barn. Detta låter väldigt tidigt men det känns så otroligt rätt. Samtidigt blir vi inte yngre, och om vi ska ha ett barn ihop känner jag att jag inte vill vänta 5 år till.
Men vi är rädda om våra tre stycken som vi redan har, framför allt de två minstingarna. Att de kommer bli svartsjuka på det gemensamma syskonet. Minsta killen är väldigt mammig och man märker att han njuter av att vara "bebissen". Efter separationen ifrån pappan känns det också som att de behöver all uppmärksamhet och kärlek de kan få, och det vill jag se till att de får. Om jag nu skulle få en bebis med den nya killen, även om mina barn är super förtjusta i honom, är jag rädd att de kommer att ta det fel, och att de inte är redo för att dela på uppmärksamheten. Är det för tidigt? Det har gått 1,5 år sedan separationen nu...
Era kloka råd tack!