Behöver svar, någon som har dem? Tacksam för svar!!
Har en dotter på drygt två år..
Jag levde ett sämre liv som ung, eller mer rätt, valde att leva med fel killar.. börja lite och blev sedan väldigt illa.. under min dåliga period i livet träffade jag en idiot som jag träffade i tre månader.. flytta och började plugga.. upptäckte jag var gravid (fick göra ultraljud och fick se barnet och behöll det på grund av det, det var ju mitt barn jag såg där som rörde sig).. Vi gjorde ett försök att vara ihop, men han var hemsk!! misshandla mig fysiskt och psykiskt, lura mig på pengar, lura andra på pengar (blocket-bedrägerier), alkohol problem, ätstörningar, kriminell (suttit i fängelse två gånger, och även dömd till annan) är nu 37år och jobbat i 5år av sitt liv och detta för kanske tio år sedan, för o få pengar har han lurat socialen.
När min dotter föddes så kom jag ifrån honom, för hennes skull.. han kom vid två tillfällen o hämta saker, senast för snart två år sen..
Under dessa år har jag fått lite hot-mail,sms.. och andra mail,sms.. men jag har inte svarat på något.. det senaste mailen var "avsked" sen efter 4mån kom ett hot-sms då han fått tag på mitt nummer på något sätt..
Två gånger har han berättat att han ska ha barn med två olika, men det har inte blivit så.. han har flyttat runt, haft olika tjejer..
jag kollar hans fb ibland och de e mest "fuck off" "jävla piss" "festa" osv.. kunde dock inte se så långt tillbaka...
Men iaf runt typ "högtider" skriver han ibland om min dotter, han vet inte nått om henne, och känner henne inte.. jag försökte få ett umgänge i början just för att inte få nått emot mig men han ville inte..
Idag hade han skrivit att han skulle ta tag i att få träffa henne på måndag och starta krig med mig..
Jag kommer inte under några omständigheter låta han träffa henne. aldrig.. jag skulle inte göra så emot henne.. Under dessa två år så har jag skött allt med henne, hon är en underbar person och vi har en bra och nära kontakt med min familj.. hon har allt hon behöver och under årens lopp har jag enbart fått positiva kommentarer :)
Men hur skulle det kunna gå till? Om han faktiskt skulle ringa någon eller så.. Han har sagt det ibland förut, ofta när han träffar en ny tjej för att typ inte verka dålig, eller liknande... men aldrig gjort.. men man får ju ändå en liten klump i magen.. det gäller ju mitt barn.. det viktigaste jag har...
Jag vill absolut inte få höra "du skaffa ju barn med han, du kan inte neka, osv.. " Jag vill veta hur jag kan göra.. vad som kan hända? Jag kommer neka så långt jag bara kan..
Ringer han familjerätten så säger jag nej, har pratat med dom innan så dom vet grunderna...
Vad händer då? Stämmer han mig?
Skulle dom kunna döma umgänge trots allt?? Om jag nekar.. vad händer?
Skulle rätten helt SERIÖST kunna ta min dotter ur min famn för att hon ska träffa honom, ge honom vårdnaden eller något sånt? En person hon inte har någon aning om vem han är?
Eller blir det mest dyra kostnader i rätten och att man står o trampar på samma ställe??
Jag kommer kämpa för min dotter.. jag ångrar inte henne, men honom.. jag har verkligen tagit tag i allt nu, bor i ett radhus med trädgård, pluggar till undersköterska o snart klar, tog körkort o köpte bil, är ute på krogen ca 2gånger/år för att fira någon som fyller år och som vill gå ut..annars lämnar jag endast bort min dotter om jag jobbar eller liknande.. Jag har haft rutiner, tillgodosett alla hennes behov.. hon är otroligt duktig och vi har en tajt kontakt, och som sagt vi träffar min familj flera gånger i veckan.. har enbart bra vänner kvar och ja.. mitt liv är "perfekt" ungefär, och det går bara framåt.. och jag kommer göra vad som krävs för mitt barn!!
bara för att man kan ha sex o skriva på ett papper så är man inte en pappa, och han ska inte va nära henne!!!!
tacksam för BRA svar!! Och svarar på om ni har frågor!!