• Anonym (Vett och etikett)

Säga "Tack för maten"??

Jag pratade med min bästa vän här om dagen och vi kom in på detta ämne.
    Jag anser att det är en SJÄLVKLARHET att man säger "Tack för maten", både till vardags och när man är bortbjuden. Både barn och vuxna och jag kommer ABSOLUT att lära mina barn detta!
    Medans min bästa vän aldrig har fått lära sig det och därför lär inte hon sina barn det.

Vi alla kommer från olika bakgrund med olika uppfostran och jag respekterar alla, även om jag inte alltid tycker att det är rätt. Så snälla håll en god ton mot varandra i tråden! Jag vill bara veta hur vanligt eller ovanligt det är att lära sina barn detta??

Tack på förhand!!        

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-11 18:33
    Va fel det blev nu... Det finns inget "RÄTT" svar´, man svarar det man tycker och då är det rätt!!!
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Säga "Tack för maten"??

Jaa, och vad fel det blev nu då =( =/

• idontlikeyou

Fan jag fick bara ett rätt

Kan man göra en omröstning anonymt? I vilket "rum"?? *förvirrad själ*

• idontlikeyou
    Anonym (Vett och etikett) skrev 2012-11-11 18:36:43 följande:
    Varför måste du vara anonym med en sån simpel fråga?
  • sötare

hej hej!
    jag har fått lära mig att tacka och hälsa. Tycker det är viktigt och jag anser att det hör till  vanligt hyffs att man gör det och jag anser att det säger mycket om personer som gör det och inte gör det. Visst sen så kan det ju uppstå missförstånd och så. Men att låta bli medvetet tycker inte jag e ok.
    Jag är väldigt noga med att mina barn tackar och hälsar. 

• Anonym
    Anonym (Vett och etikett) skrev 2012-11-11 18:36:43 följande:

Samhälle- anonyma diskussioner
  • Lilith Dark

Mina barn har lärt sig det per automatik eftersom jag alltid sagt det, och när de var riktigt små och hade ätit färdigt sa jag tack för maten "åt dem". 

LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • Lotten93

Har aldrig fått lära mig det, men har gjort det ändå. Det har som bara fallit sig naturligt. Har man inte sagt tack för maten så är det ingen som har påpekat det alls i min familj. Vissa av oss tackade, andra gjorde det inte och det var helt okej båda delarna i vår familj. Men ja, kommer försöka lära det till mina barn att åtminstone tacka när man är bortbjuden.

Svar på tråden Säga "Tack för maten"??