• Vimsan77

Hur får jag min 7 v tös att ta flaska?

Ja som tråden lyder,,, hur gör jag??

• Svar på tråden Hur får jag min 7 v tös att ta flaska?
  • Emmyl

ja, du provar dig fram, försöker lite varje dag. Går det inte på några gånger, försök med en annan napp. Men prova några gånger med samma, för det är ju ett nytt sugsätt för dem.

• JanaLiiN

När liten var så liten använde vi drickskål, finns på apoteket. Det är extra bra om man vill fortsätta amma. Be gärna någon som kan att visa dig hur man gör, mjölken ska rinna kontinuerligt, man ska inte tippa skålen fram och tillbaka. Börja med små volymer annars kommer det bara upp igen.

• Mozzy

Det är tydligen väldigt inviduellt hur barn "lär" sig äta från flaska. Vår dotter var nöjd från första sugtag och har inget problem med att amma och flaskmatas. Sen kan man läsa om de som gett på flaska och barnet tokvägrat bröstet eftersom flaska är så lätt att äta från. Någon ytterligare person här på FL skrev att hon testat fem olika sorters flaskor och barnet ratade dem allihop. Köp en flaska som är för hennes åldersgrupp till att börja med och pröva dig fram. Fungerar det inte kan det ju vara värt att pröva flera gånger (kanske inte när barnet är jättehungrigt utan lite lagom) eller helt enkelt köpa en annan modell. 

Svar på tråden Hur får jag min 7 v tös att ta flaska?