• Nikaz

Barnappar till Ipad.

Vill ha tips på alla lärorika barnappar till Ipad.

Skriv gärna om dom är gratis eller vad dom kostar   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-10 09:05
    Glömde skriva vilken ålder det var på barnen: 5-7år.

• Svar på tråden Barnappar till Ipad.
  • Jespis

Nomp är jättebra matteövningar, finns på många nivåer men riktar sig nog mest till skolbarn. Gratis.

Skolstil - ett skrivprogram med talsyntes. Bokstaverar medan man skriver, säger ordet och sen hela meningen då man sätter punkt. Kostar 27 kr tror jag. Mina barn älskar denna app och de är 4-8 år.

Happi stavar, Knattematte, Peka och lär, Lär dig läsa och Stavningslek går också hem. Några kostar lite, men inte många kr.

Moji Klockis svenska övar klockan.

• chazbo

Vi laddade ner ett veterinär spel. Det påminner om Toca doktor fast med djur. Jätte uppskattat här hemma. Fast det kanske mer var för 2-3 åringar. Kommer inte ihåg vad det hette men kan kolla upp det sen om ngn vill veta.

• Nikaz
    chazbo skrev 2012-11-10 11:41:20 följande:
    Vi laddade ner ett veterinär spel. Det påminner om Toca doktor fast med djur. Jätte uppskattat här hemma. Fast det kanske mer var för 2-3 åringar. Kommer inte ihåg vad det hette men kan kolla upp det sen om ngn vill veta.

Jag vill gärna vet vad det spelet heter.
  • UnikFamilj
    Jespis skrev 2012-11-10 08:53:44 följande:
    Nomp är jättebra matteövningar, finns på många nivåer men riktar sig nog mest till skolbarn. Gratis.

Skolstil - ett skrivprogram med talsyntes. Bokstaverar medan man skriver, säger ordet och sen hela meningen då man sätter punkt. Kostar 27 kr tror jag. Mina barn älskar denna app och de är 4-8 år.

Happi stavar, Knattematte, Peka och lär, Lär dig läsa och Stavningslek går också hem. Några kostar lite, men inte många kr.

Moji Klockis svenska övar klockan.
    nomp? 
  • Jespis

Googla! Jättebra mattesida, helt reklamfri, som också finns som app.

• UnikFamilj
    Jespis skrev 2012-11-10 19:30:34 följande:
    Googla! Jättebra mattesida, helt reklamfri, som också finns som app.

Ah! Försökte leta via telefonen men den funkar tydligen bara på iPad. Så, tack för tipset för den har jag inte sett förut!
  • Malena 958

Hej!
    Jag har utvecklat en app utifrån ett matte-spel som jag hittat på till min bonusdotter. Spelet tränar huvudräkning (som hon tyckte var väldigt tråkigt!). Det tränar systematiskt tio-kamrater, dubblor, tiotal+ ental och gångertabellerna så det passar barn från 5 år och uppåt. Antingen kan man spela en spelare själv (på tid) eller också kan man spela två spelare mot varandra. (Kul att spela med/mot barnen!) 10-kamraterna är gratis, de andra färdigheterna kostar (7-15 kr/styck). Spelet heter Mingo Math I och finns i appstore (både för telefon och surfplatta) men kommer även till google play i början av maj.
    Den som vill få reda på exakt när spelet släpps på google play kan gilla vår facebook-sida "Mingo education" där kommer jag meddela när android-versionen är klar.
    /Malena 

Svar på tråden Barnappar till Ipad.