• Pappa Lars

Var köper man kläder till 18-åringar?

Vilka affärer passar bra om man ska köpa kläder till 18-åriga tjejer?

Tillbaka på familjeliv i nytt alias, men samma gamla gubbe //Larsan
  • Svar på tråden Var köper man kläder till 18-åringar?
  • Pappa Lars

Vad är modet bland ungdomar?

• tro  hopp  kärlek

Det beror helt på vad hon är för en tjej, vad klär hon sig i vanligtvis?

Gina tricot
    Vero Moda
    Nelly
    BikBok
    HM

Det bästa är att ta med henne ut och handla, så att hon får välja eller ge presentkort. 

• Pappa Lars
    tro hopp kärlek skrev 2012-11-09 17:56:58 följande:
    Det beror helt på vad hon är för en tjej, vad klär hon sig i vanligtvis?

Gina tricot
    Vero Moda
    Nelly
    BikBok
    HM

Det bästa är att ta med henne ut och handla, så att hon får välja eller ge presentkort. 
    Allt möjligt, jeans, leggings, koftor, långärmade tröjor, huvtröjor, t-shirtar, linnen m.m. 
    Inte kjol, tunikor eller klänning.  
  • Pappa Lars

Förslagen verkar bra i alla fall! tack :)

• Vinterankan

Om man ska köpa kläder till mina släktingar i den åldern så är det bara hollister som gäller.

• Tom Araya
    Pappa Lars skrev 2012-11-09 17:50:43 följande:
    Vad är modet bland ungdomar?
    Hur långt är ett snöre? Alla ungdomar eller ens om du begränsar dig till 18-åriga tjejer har samma smak och stil.
  • Pappa Lars
    Tom Araya skrev 2012-11-10 08:27:35 följande:
    Hur långt är ett snöre? Alla ungdomar eller ens om du begränsar dig till 18-åriga tjejer har samma smak och stil.
    Det förstår jag väl såklart att alla inte har, men det finns ändå alltid ett speciellt mode för olika åldersgruppar.
    Vet du vad mode är? Moden kommer och går och nu undrade jag vad som är inne bland 18-åringar idag. Inte vad som är inne för varje enskild individ.
  • Minion

Om du vill köpa kläder till en 18 årig tjej som present/julklapp så skulle jag rekommendera dig till att köpa ett presentkort till en klädbutik hon gillar, ist för att ge dig på att köpa kläder själv till henne. Kan bli väldigt fel om du inte har koll på modet och hennes stil annars.

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Pappa Lars
    Minion skrev 2012-11-10 12:16:28 följande:
    Om du vill köpa kläder till en 18 årig tjej som present/julklapp så skulle jag rekommendera dig till att köpa ett presentkort till en klädbutik hon gillar, ist för att ge dig på att köpa kläder själv till henne. Kan bli väldigt fel om du inte har koll på modet och hennes stil annars.
    Det är tanken... Men för att köpa ett presentkort måste jag veta vilka affärer som är populära och rekommenderas =)
  • Minion
    Pappa Lars skrev 2012-11-10 12:34:40 följande:
    Det är tanken... Men för att köpa ett presentkort måste jag veta vilka affärer som är populära och rekommenderas =)
    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Pappa Lars

Men de tips jag fick verkar stämma överrens med hennes klädstil så det blir någon av dessa:  

Gina tricot
    Vero Moda
    Nelly
    BikBok
    HM
    Bubbleroom

• Tom Araya
    Pappa Lars skrev 2012-11-10 12:34:40 följande:
    Så hade ju frågan kunnat vara formulerad från början.
  • Pappa Lars
    Tom Araya skrev 2012-11-10 17:12:29 följande:
    Så hade ju frågan kunnat vara formulerad från början.

Fast det väsentliga är inte att jag ska köpa ett presentkort. Syftet med tråden var ju att få veta vilka affärer som ungdomstjejer handlar ifrån... Andra förstod syftet så jag kan inte ha uttryckt mig klumpigt :)
Svar på tråden Var köper man kläder till 18-åringar?