Snabba råd! Vårdnadstvist.
Behöver snabba råd.. Har nu i ett års tid legat i vårdnadstvist och har äntligen fått egen vårdnad o underhåll.
Sonen som är 1½ har umgänge med sin pappa varannat veckoslut ons-sön. För att göra en lång historia kort så har Pappan gjort allt i sin makt för att förstöra mitt liv. Tagit min barnvagn. Vägrat barnomsorg så jag blivit av med jobbet. Vägrat vara föräldraledig och samtidigt vägrat skriva över dagar på mig. Struntat i och hämta sin tid och vägrat lämna tillbaka. Skrikit och hotat. Framför sonen. mm
Nu har jag iaf fått egen vårdnad och i onsdags skulle han ha hämtat första gången sen jag fick egen vårdnad. Han kom inte. Han hörde inte av sig. Han svarade inte när jag ringde eller smsa. Idag klockan 11.30 skickade han sms. "är du hemma klockan 16, jag ska hämta sonen då" Jag ringde upp och frågade varför han inte hämtade i ons. Fick inget svar på det. Han skrek att jag skulle packa kläder, barnvagn, bilbarnstol, blöjor, mat och ytterkläder till sonen tills på sön. Och anledningen är att jag får underhåll nu.
Jag kan omöjligt tro att bilbarnstol, vagn och mat ingår.
Han säger att ger jag honom inte bilbarnstolen kommer han ta med honom utan bilbarnstol.
Vad fan ska jag göra...