• junimamma12

Min son vägra ta flaskan HJÄÄÄÄÄLP mig

Ja som ni ser rubriken så gäller detta min 4½månaders pojke som VÄGRA ta flaskan.. Han tog den innan jätte bra o åt, men nu total vägra. Jag måste ge honom ersättning då jag inte har så mkt kvar o kunna amma honom längre, han får inte den lilla näringen som han behöver :(

snälla ni föräldrar som oxå har/haft ett barn som vägra ta flaskan, hur ska jag få honom att ta den igen Gråter 

• Svar på tråden Min son vägra ta flaskan HJÄÄÄÄÄLP mig
  • junimamma12
    Mirali skrev 2012-11-08 15:27:15 följande:
    Hur länge har du försökt utan att det går?

2 månader nu, och jag får panik.. vill så att han ska ta flaskan så jag kan lämna bort honom någon/några timmar ensam med pappan, men det går ju inte nu :(
  • junimamma12
    Mirali skrev 2012-11-08 15:43:34 följande:
    Jaha..

Du har provat olika sorters flasknappar och så? Finns ju de som ska likna bröstet osv..

Ja jag ha provat både, mam flaskorna med olika nappar, philips avent och vanliga, men han ta inga :(
  • Anna74a

Köp en drickkopp på Apoteket, vi använde det till sonen mellan amning och flaska.
    Han var ju nyfödd men det borde ju kunna fungera här också.

• Brumma

Kompisens dotter var likadan, hon vägrade flaska, mamman började plugga runt samma ålder och de var tvugna att lösa det. De köpte en vanlig pipmugg med hård pip, tre hål. Så täppte de igen några av hålen så det inte kom för mkt. Det gick jättebra, hon tog aldrig flaska men fick i sig bra med mat. Lycka till!

• junimamma12
    Mirali skrev 2012-11-13 17:36:40 följande:
    hur gick det, har det löst sig för dig på något sätt?

nu ta han flaskan :) Helt underbart.. En kväll bara tog han flaskan som sambon gav honom med bröstmjölk och han tömde hela flaskan :D sååå skönt, nu är jag lättnad.. Det är flaskan esska han tar "bara" än iaf

Tack för alla tips o råd!  
  • JAMC

Vad skönt att det verkar lösa sig! Vi har lite samma problem. Han har tagit flaskan tidigare och ätit både bröstmjölk och ersättning från den, men efter en tids uppehåll och enbart amning så bestämde han sig för att flaskan inte var rolig längre. Idag är första gången på länge nu som jag lyckades få honom att ta den. Jag hade den redo och värmd med bröstmjölk, men han fick börja med att amma. När han efter en stund släppte bröstet för att vila lite så gav jag flaskan istället när han vände tillbaka huvudet för att fortsätta äta. Antingen märkte han inget eller så brydde han sig inte om att det var flaskan. Han slurkade i sig 80 ml till då i ett huj och var jättenöjd.

• 1979sandy

Det finns massa 4 mån som inte tar flaska, min tex. Han förstår inte hur han ska suga..tar till mig alla råd här inne!
    Nån som vet en bra pipmugg som man kan använda istället!?

Svar på tråden Min son vägra ta flaskan HJÄÄÄÄÄLP mig