• MiaIa 90

Någon mer som planerar barn 2014?!

Hej jag och min sambo har försökt få barn i snart i 2år.
    Men inget hände sökte då hjälp och de visade sig att jag har PCO.
    Jag får ingen hjälp för är överviktig så jag ska göra en Gastric bypass operation och gå ner i vikt sedan hoppas jag att jag kan bli gravid.
    Så hoppas de kan bli en bebis 2014 för oss.
    Några fler med lite problem att få barn eller bara vill vänta till 2014?!
    Mvh Mia

• Svar på tråden Någon mer som planerar barn 2014?!
  • lyckligmamma87

Får man bli gravid så tidigt ?? Min vän va tvungen o vänta i minst 2 år efter en ga

• MiaIa 90
    lyckligmamma87 skrev 2012-11-07 18:36:16 följande:
    Får man bli gravid så tidigt ?? Min vän va tvungen o vänta i minst 2 år efter en ga
    Läkarna vill helst att man ska vänta 1år innan man blir gravid för att de finns risk för näringsbrist för mamman.
    Men de är ju något man bestämmer själv hur man vill göra.
    Jag kommer göra min operation i Januari och vi kommer nog börja försöka bli gravida efter ca 3-5månader.
    Jag har ju PCO och de klart den blir ju bättre om man går ner i vikt men de kan ju också ta tid.
    Vi har redan försökt i snart 2år så när vi får barn 2014 kommer de vara så välkommet så.

• Emzzannn

Hej! :) jag kommer göra min gbp operation i mars och jag planerar att bli gravid i december (om min pco blivit bättre då). Har gått på behandlingen med pergotime men inget hände tyvärr... Vet att man ska helst vänta ett år men läkaren till min väninna ( som är opererad) sa att så länge man har fått relativ balans på sin vikt är de ingen större fara att bli gravid. Vet ju dock inte om alla läkare tycker så.. Men annars står de att man HELST ska vänta 12-18 månader efter.

Kram kram hoppas op går bra, vilket datum gör du den?

• MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 16:15:55 följande:
    Hej! :) jag kommer göra min gbp operation i mars och jag planerar att bli gravid i december (om min pco blivit bättre då). Har gått på behandlingen med pergotime men inget hände tyvärr... Vet att man ska helst vänta ett år men läkaren till min väninna ( som är opererad) sa att så länge man har fått relativ balans på sin vikt är de ingen större fara att bli gravid. Vet ju dock inte om alla läkare tycker så.. Men annars står de att man HELST ska vänta 12-18 månader efter.

Kram kram hoppas op går bra, vilket datum gör du den?
    Roligt att du hängde med här:).
    Är inne på din egna tråd om Opn:).

Vad skönt att ni vet när ni vill börja försöka efter operationen. Här vet jag inte en när vi ska slänga kondomerna efter opn.
    Nej jag tror själv inte barnet råkar så illa ut barnet tar ju de den behöver endå.
    Bara man själv mår bra. Så kan ju ingen bestämma hur man ska göra.

Ska på inskrivnings möte på tisdag och operation 16januari.
    Kram 
  • Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 16:20:00 följande:
    Roligt att du hängde med här:).

Är inne på din egna tråd om Opn:).

Vad skönt att ni vet när ni vill börja försöka efter operationen. Här vet jag inte en när vi ska slänga kondomerna efter opn.

Nej jag tror själv inte barnet råkar så illa ut barnet tar ju de den behöver endå.

Bara man själv mår bra. Så kan ju ingen bestämma hur man ska göra.

Ska på inskrivnings möte på tisdag och operation 16januari.

Kram 

Hehe dåligt minne jag har, såg du skrivit på min tråd också ju :) bara kul att läsa om andra, känns lite lättare då.

Ja precis den gör ju de :) risken är ju att mamman får näringsbrist, men man får kosttillskott o sånt på mvc tror jag. Iaf information.

Hur har de gått med flytande? Du skrev ju i tråden att du hade de jobbigt med de. =) snart är stunden inne, hihi jag längtar, känns som en evighet.

Kram kram
  • MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 17:29:12 följande:

Hehe dåligt minne jag har, såg du skrivit på min tråd också ju :) bara kul att läsa om andra, känns lite lättare då.
    Ja precis den gör ju de :) risken är ju att mamman får näringsbrist, men man får kosttillskott o sånt på mvc tror jag. Iaf information.
    Hur har de gått med flytande? Du skrev ju i tråden att du hade de jobbigt med de. =) snart är stunden inne, hihi jag längtar, känns som en evighet.
    Kram kram
    Jo visst är de så men finns ju alltid vitaminer man får öka sin dos i stället. 
    Man kommer ju hela livet äta tabletter sen. Jippi hihi.
    De går så där med flytet,riktigt jobbigt nu jag har 6kg kvar att gå ner och de går så trökt.
    Är så rädd att jag inte fått operationen den 16januari utan att jag får vända i dörren och få ny op tid.
    Kram

• Emzzannn
    MiaIa 90 skrev 2013-01-05 17:38:04 följande:
    Jo visst är de så men finns ju alltid vitaminer man får öka sin dos i stället. 

Man kommer ju hela livet äta tabletter sen. Jippi hihi.

De går så där med flytet,riktigt jobbigt nu jag har 6kg kvar att gå ner och de går så trökt.

Är så rädd att jag inte fått operationen den 16januari utan att jag får vända i dörren och få ny op tid.

Kram

Ja precis!! De blir säkert bra :)

Hehe ja men kan värt att ta tabletter varje dag om man får en frisk o smal kropp, och en fin liten bebis :) hihi, för mig är det de.

Förstår de, jag ska hålla mina tummar för dig o hoppas på att du får en bra läkare som förstår dig.

Vet du hur mycket räknar med nedgången? Är de något procent eller dem bara hittar på en siffra?

Kram kram
  • MiaIa 90
    Emzzannn skrev 2013-01-05 18:32:47 följande:

Ja precis!! De blir säkert bra :)
    Hehe ja men kan värt att ta tabletter varje dag om man får en frisk o smal kropp, och en fin liten bebis :) hihi, för mig är det de.
    Förstår de, jag ska hålla mina tummar för dig o hoppas på att du får en bra läkare som förstår dig.
    Vet du hur mycket räknar med nedgången? Är de något procent eller dem bara hittar på en siffra?

Kram kram
    Jo visst är de så har till och med redan köpt en dosett till tabletterna.
    Tack de samma för dig.
    Har du fått op datum en?
    Kirurgen har jag träffat han är rätt hård men lyssnar nog på mig har ju ett knä som inte vill samma som jag och de är att gå mer ,men ska försöka komma upp och gå lite på crosstrainen idag.
    Kirurgen sa att jag ska gå ner 18kg men gått ner ca 12kg. Dom är rätt hårda på de här men ja jag hoppas jag får operationen så jag inte får vända i dörren på op dagen.
    En del räknar prosen och då brukar de oftast vara 10%man ska gå ner men jag ska gå ner mer en 10%.
    Kram

Svar på tråden Någon mer som planerar barn 2014?!