• Anonym (Vågarintehoppas)

Tjock slemhinna?

I går var jag och min sambo hos gyn för att påbörja en utredning då vi har försökt få barn i 2 år utan att lyckas. Allt gick toppen men vid VUL upptäcktes det att min slemhinna var väldigt tjock. Gyn sa att hen inte kunde se om det var en tidig grav eller om jag hade det pg av att mensen var på ingång. Jag inväntar mens på fredag och gyn ville inte sätta igång utredningen ordentligt innan han visste om jag är gravid eller inte.

Nu har jag så klart fått upp förhoppningarna om att jag kanske är gravid men när jag läser om det så verkar det som om alla har tjocka slemhinnor precis innan mens? Om vi inte lyckats få barn på 2 år och jag skulle ha mens om 3 dagar, varför ville inte gyn börja utredningen pg av slemhinnan?

Är det någon som har varit med om liknande?

• Svar på tråden Tjock slemhinna?
  • Anonym
    Anonym (Vågarintehoppas) skrev 2012-11-07 17:34:30 följande:
    I går var jag och min sambo hos gyn för att påbörja en utredning då vi har försökt få barn i 2 år utan att lyckas. Allt gick toppen men vid VUL upptäcktes det att min slemhinna var väldigt tjock. Gyn sa att hen inte kunde se om det var en tidig grav eller om jag hade det pg av att mensen var på ingång. Jag inväntar mens på fredag och gyn ville inte sätta igång utredningen ordentligt innan han visste om jag är gravid eller inte.

Nu har jag så klart fått upp förhoppningarna om att jag kanske är gravid men när jag läser om det så verkar det som om alla har tjocka slemhinnor precis innan mens? Om vi inte lyckats få barn på 2 år och jag skulle ha mens om 3 dagar, varför ville inte gyn börja utredningen pg av slemhinnan?

Är det någon som har varit med om liknande?
    va de en tidig grav, eller kom mensen?
  • Anonym (Vågarintehoppas)
    Anonym skrev 2013-01-08 21:13:11 följande:
    va de en tidig grav, eller kom mensen?
    Mensen kom.... Gråter
  • Anonym
    Anonym (Vågarintehoppas) skrev 2013-01-08 21:15:01 följande:
    Mensen kom.... Gråter
    skit da...
    är på bim 5, 3 negativa tester men gyn såg på vul idag att jag har en väldigt tjock slemhinna, 15 millimeter.. så han våga inte säga om de är en tidig grav eller om mensen är på G, men ska dit om en vecka igen...
  • molly09

Är de farligt att ha en slemhinna på 23mm?
    Läkaren sa att slemhinnan brukar ligga på 5-12mm. Så då kanske slemhinnan på en kanske inte vad den bästa utan att den var allt för tjock? Vad kan hända om den är så pass tjock kan man få cancer av de? 

• Anonym (G)

Hej! Här kommer ett svar från en som vet, genom läkare, att det sällan är slemhinnan som orsakar bekymmer. Så jag tycker att du kan släppa den oron. Det kanske inte lugnar dig, men vanligare är hormonrubbningar, endometrios, PCO och stopp i äggledarna.

Svar på tråden Tjock slemhinna?