• wannabeamother

Missfall med progesteron?

Om man gör en äggdonation och äter tillsatta hormoner (jag tar 4 st tabletter progenon om dagen och 3 vagitorier progesteron) så kan tydligen inte kroppen sätta igång "missfallsblödningen" själv, just för att kroppen håller tillbaka blodet med hjjälp av alla hormoner.

Detta var iaf vad jag hörde av min barnmorska på HS häromdan.

Jag är i vecka 5+0 idag och har blött i en vecka. Först bara rosa, men det senaste dygnet har det blvit mer klarrött och med miniklumpar i. Koagelstränger eller vad man ska säga.

Gjorde HCG-blodprover i förregår som såg strålande ut, men som sagt.... mer blod och kraftig mensvärk idag. Så jag ska ta nya prover idag.

Känns som att missfallet håller på här och nu.

Någon som har fått missfall med samma hormonbehandling? Hur såg det ut, ont, blod? "normalt" missfall?

Tacksam för svar.            

• Svar på tråden Missfall med progesteron?
  • Sötisa

Jag har inte gjort Äd men flera ivf som tyvärr har slutar i mf några gånger. De två första (när jag hade progesteron mic) så kom missfallet igång oavsett när jag tog de. Tredje missfallet fick jag när jag använde crinone och då kon det inte igång förrens jag slutade helt med tillskotten. Jag hade då gjort blodprov som bekräftar missfall alla gånger. Jag vet inte om detta hjälper dig men ville ändå skriva min erfarenhet. Sen ska jag tillägga att jag blödde i början när jag var gravid med min dotter och då gick det ju hela vägen trots blod och mensverk.
    Hoppas de nya proverna visar stegring och att det bara är ofarlig blödning du har.

• wannabeamother

Tack för svaret! De ringde imorse och sa att de nya proverna hade mer än dubblats, så pyret lever kvar där inne trotts blodet och mensvärken :)

Fortsätter hålla tummarna <3 

Svar på tråden Missfall med progesteron?