• Sommarlovet1

Hur mycket pratar era tvååringar?

Hur mycket pratar era barn som är runt två år?

Min dotter är 2 år och 2 månader och hon kan rätt många ord men hon pratar ing meningar alls. Hon sjunger inget, mer än liksom ljud. 

Om man jämför med barnen på dagis så pratar dom mycket mer än min dotter, många pratar flerordsmeningar och de flesta sjunger sånger som bä bä vita lamm, ekorrn satt i graen och dom vanliga sångerna.

Min dotter nvänder napp väldigt mycket. Det är riktigt svårt att ta ifrån henne den. Självklart ska hon få ha den på natten men hon vill ha den hela tiden på dagarna oxå. På dagis accepterar hon däremot att hon inte får ha den. 
    Kan nappen försena språkutvecklingen?           

• Svar på tråden Hur mycket pratar era tvååringar?
  • Pillar

Min som är blir 2 år i januari han kan prata meningar och sjunga bäbä vita lamm, björnen sover , apan .. Men det är så olika visa barn lär sig fort och vissa tar det längre tid för .. Dem på BVC och dagis tycker han är duktigt som kam prata så mycket menningar .. Det tycker jag känns kul iaf :) men det kommer jag vet barn som är 2,5 och inte säger ett ord typ .. :)

• älskarlivet81

Min dotter är 2 år och 5 månader och det bubblar ord hela tiden nu och nu har hon börjat sätta ihop ord till korta meningar också. Är inte ett dugg orolig, vissa pratar lite senare än andra.

Svar på tråden Hur mycket pratar era tvååringar?