• Sparriz

Snart fyramånaders vill inte ta flaskan..

Har en liten tös som har fått dille på att bita mig hela tiden i bröstvårtorna. Nu misstänker jag att de är tänder på gång också och hon biter ännu värre än förr. Jag har sår på bröstvårtorna och varje amning är en ren plåga och jag gruvar mig för varje gång. Har försökt tre dagar nu att få hemma att ta flaska. Men hon skriker, sätter i halsen och blir alldeles hysterisk. Nån som har tips på hur jag snabbt kan vänja henne vid flaskan? Har så fruktansvärt ont. Vill inte amma mer!

• Svar på tråden Snart fyramånaders vill inte ta flaskan..
  • Sparriz

De gör de nästan värre. De blir som hon nyper mig med den istället.

• Lillis80

Jag vet inte om det är någon tröst just nu, men precis så höll min dotter också på en period på kanske 2 veckor innan vi fick bukt med det (finns en massa tips om googlar :) Det var också när hon började få tänder vid 5 månaders ålder. Men efter det har allt fungerat perfekt. Hon är nu 11 månader, har 8 tänder och det är helt smärtfritt. Hon vägrade också flaska... Men som sagt - det finns en massa tips och knep att ta till för att få dem att sluta. Jag hoppas ni hittar något som funkar för er!

• dec2010

Den enda flaska min dotter accepterar är mamflaskorna som plockar bort luften.

• The Fugly

Mitt enda råd är att testa massa olika typer av flaskor.

För oss var det bara Tommie Tippiee som funkade, nappdelen är formad som ett bröst. 

Ever stop to think, and forget to start again?
  • Sparriz

Det är en sån flaska vi använder. Kanske får prova nån annan och se om de duger..

• Jraberg

Har samma problem. Vill också sluta amma men han vägrar flaskan...

Har testat MAM's och den gick inte alls. Igår köpte jag Avent och den tog han direkt med min mjölk i (ca 5ml fick han i sig)
    Men idag har han totalvägrat :(
    Försökte nu att han fick amma och sedan smyga in flaskan och tillsut så snuttade han lite på den.

Vill bara att han ska ta den, någon annan som har tips?      

• dec2010

Vilken postiton har ni barnet i när de får flaskan? Nyckeln till att vi till slut lyckades var att vi försökte ha en position så nära som hon åt när hon ammade. Nu däremot funkar det på vilket sätt som helst.

• Sparriz

Har provat olika sugdelar, olika ställningar och olika märken på ersättningen. Verkar inte spela nån roll. Hon vägrar och blir hysterisk. Lite mer problematiskt har de blivit då min mjölk verkar sina och hennes viktkurvor bara dalar. Nu har vi börjat med gröt och mat i hopp om att hon ska komma ikapp med vikten..

• dec2010

:( hoppas det löser sig för er!

Svar på tråden Snart fyramånaders vill inte ta flaskan..