• Anonym

snälla lite hjälp fort !

barnens pappa ringde precis och sa att vårt umgänges schema vi kommit överrens om inte såg bra ut enligt tingsrättens normer (enligt hans advokat) så hans advokat ändrade det till hur ett umgänge eg ser ut , eftersom enligt han kommer inte tingsrätten godkänna detta. men detta ändras då till att över julen varannat år har vi barnen i typ 8 dagar.. så vill vi inte ha det, utan bestämde att den som har dem julafton har den andre föräldern antingen lillejul eller annan dag jul.. för barnen ska få fira med båda.

oj hoppas inte detta blev rörigt nu men jag vill inte godkänna detta, för enligt deras pappa kan vi skita i de pappret å göra som vi sagt .. ja så länge de funkar mellan oss men sen då ?? måste ja godkänna detta ??  

• Svar på tråden snälla lite hjälp fort !
  • Mattias 81

Men detta är ju konstigt.

Varför skulle hans advokat göra ändringar mot hans vilja och åberopa tingsrätten?
    Varför har han bett en advokat göra ett avtal ifall han själv ändå inte vill följa det?

Varför har han advokat?

Nej, man ska aldrig skriva under saker man inte går med på eftersom ett skrivet avtal går över en muntlig överenskommelse.

Nej, du måste inte godkänna det så klart. Varför är Tingsrätten inblandad överhuvudtaget?

• Anonym
    Mattias 81 skrev 2012-11-06 14:27:39 följande:
    Men detta är ju konstigt.

Varför skulle hans advokat göra ändringar mot hans vilja och åberopa tingsrätten?
    Varför har han bett en advokat göra ett avtal ifall han själv ändå inte vill följa det?

Varför har han advokat?

Nej, man ska aldrig skriva under saker man inte går med på eftersom ett skrivet avtal går över en muntlig överenskommelse.

Nej, du måste inte godkänna det så klart. Varför är Tingsrätten inblandad överhuvudtaget?

en förredetta vårdnadstvist men efter sammarbets samtal kom vi överrens själva.. och skrev detta schemat. men enligt hans advokat kan man inte göra så, utan måste se ut som de krävt och säger de inte får tag på min advokat så kommer skicka in detta till tingsrätten så vi slipper ses där nästa vecka.. jag förstår inget alls. jag har inte godkänt detta. han ändrade ju hela vårt schema alltså de vi skrivit.  får inte tag på min advokat eller de på tingsrätten
  • Mattias 81
    Anonym skrev 2012-11-06 14:47:02 följande:

en förredetta vårdnadstvist men efter sammarbets samtal kom vi överrens själva.. och skrev detta schemat. men enligt hans advokat kan man inte göra så, utan måste se ut som de krävt och säger de inte får tag på min advokat så kommer skicka in detta till tingsrätten så vi slipper ses där nästa vecka.. jag förstår inget alls. jag har inte godkänt detta. han ändrade ju hela vårt schema alltså de vi skrivit.  får inte tag på min advokat eller de på tingsrätten
    Men tar inte hans advokat sig friheter då?
    har tingsrätten redan varit inblandad en gång så ni har ett avtal redan därigenom? 
  • Anonym
    Mattias 81 skrev 2012-11-06 20:20:41 följande:
    Men tar inte hans advokat sig friheter då?
    har tingsrätten redan varit inblandad en gång så ni har ett avtal redan därigenom? 

nej vi ska upp i rätten om nån vecka igen men det löste sig, för min advokat sa att de kan inte skicka in den och få de godkänt själva. tack ändå för dina svar
  • Grappa

Det enda som kan undanröja domen är att ni gör en ny överenskommelse. Så om ni vill ändra och är överens så går det bra. Kan det inte vara så att pappan eg vill något annat men skyller på att advokaten sagt så?

• Anonym
    Grappa skrev 2012-11-06 20:23:55 följande:
    Det enda som kan undanröja domen är att ni gör en ny överenskommelse. Så om ni vill ändra och är överens så går det bra. Kan det inte vara så att pappan eg vill något annat men skyller på att advokaten sagt så?

kan ju va så .. men pappan är inte rädd för säga vad han tycker eller tänker, snarare tvärtom.
  • Anonym

Godkänn inget! Tur det löste sig.

• Tonårsmorsan

Godkänn ALDRIG något du inte känner är helt ok. Låt det hellre gå via Tingsrätten. Känn dig inte pressad att komma överens om något.

Stå på dig, annars gör någon annan det.
Svar på tråden snälla lite hjälp fort !