• Smilly

Redken för lockigt hår?

Någon som använt Redken "All soft schampoo". Passar torrt, grovt hår står det i beskrivningen. Tänkte beställa från beautyplanet. Jag har väldigt tunna, frissiga hårstrån. Håret är väldigt torrt och självklockgt, passar då detta schampo mig? Någon som har erfarenhet och kan svara....?                    

• Svar på tråden Redken för lockigt hår?
  • Powderpuff

Nej, eftersom du har tunna frissiga hår kommer detta shampo tynga ner det så det blir tungt. Köp deras fuktshampo clear moisture eller rent av det som är för lockar istället.

• plastkotte

Jag har använt redken all soft, har använt flera av deras schampon. Varit lika nöjd med varenda en :) just nu kör jag på redken clear moisture tror jag de heter, också väldigt bra! Jag har dock inte lockigt hår, men tunna fina hår som lätt blir frissigt. Rekommenderar all soft hur som helst! Dessutom kan jag tipsa dig om feelunique.com! Jag beställer redken därifrån, både schampo och balsam för ca 200 och gratis frakt.

• plastkotte

Ska tillägga att jag köpte clear moisture sist för att all soft balsamet var slut. Nöjd med bägge iallafall :)

• Smilly

Att håret tyngs ner är bara bra... ;) väldigt flygigt och stort. Oj vad billigt på den sajten, får nog kolla där istället. :)

• Smilly

Har ni provat redkens olja som man har i håret efter tvätt? Fick en test hos min frisör och tyckte den verkade toppen.

• Powderpuff

Håll utkik för plagiatprodukter bara. Redken har vääääldigt stora problem med företag som gör kopior.

• Smilly
    Powderpuff skrev 2012-11-05 20:25:35 följande:
    Håll utkik för plagiatprodukter bara. Redken har vääääldigt stora problem med företag som gör kopior.

Hur vet man att det är plagiat då...? Har inte använt redken förut.
  • Powderpuff

För att vara helt 100 söker du reda på en av de många Redken-salonger på deras hemsida och köper dem där. Finns ofta en anledning till att något är "för billigt för att vara sant"

• Caroline13

Jag har massor av hår med fina hårstrån som är självlockigt och torrt. Jag tycker Redken Smooth Down is tha shit. Det är anti-frizz och för torrt hår.

Hur vet man om det är kopior? 

• Powderpuff

Som sagt kan man endast vara helt 100 om man köper från en Redken-salong. Kopior idag är riktigt bra gjorda. Tyvärr är innehållet inte alltid lika bra som flaskans utseende. En kund har kommit in och visat ett färgshampo där det inte ens var det shampot i.

• plastkotte

Anledningen till att det är billigt på feelunique är för att företaget är baserat i jersey england, det är skattefritt. Därför kan dom sälja skönhetsprodukter så billigt eftersom dom inte skattar på det, har redan kollat upp det eftersom jag var misstänksam när jag hittade dit, har handlat därifrån i 1,5 år nu och är nöjd med produkterna, precis samma som när jag köpte hos frisör. Googla jersey skattefritt, kolla adressen på feelunique.com

• Hannabanana8

Jag har samma hårtyp som dig. Enligt min frisör så ska all soft mega passa. Även om det står tjockt hår. Vanliga all soft gör mitt hår fett snabbt. Har fina hårstrån men många. 

Svar på tråden Redken för lockigt hår?