• PetraL

September bebisar :)

Hejsan , jag tänkte att vi som fick våra små i september kan hjälpa varann och bara prata om våra små underverk här inne :) Alltid kul att prata med någon som har barn i samma ålder :) Kanske man till och med hittar någon här inne som bor i närheten av en själv och vill gå på bebisdejt ?;) 

Jag heter Petra och är 19 år och bor i närheten av Norrköping . Jag fick min underbara son Liam den 27 september , han vägde 3515 gram och va 49 cm lång :)  Nu är han fem veckor och väger runt 4000 gram . Hade ingen näring i min mjölk så min kille gick bara upp till 3525 gram på en månad :( Tack vare ersättning varannan timme har han lagt på sig en hel del :) 

Lägger även upp en bild på min gullunge och hoppas flera lägger upp bilder och börjar prata om allt möjligt :) 

• Svar på tråden September bebisar :)
  • eliljeholm

Jag heter emma och är 17 år, Jag fick min dotter Alva den 14 september, hon var 50cm lång och vägde 3700g. Hon kom med akutsnitt för jag fick hsvandeskapsförgiftning.. Vi bor i Strängnäs som ligger inte så långt från Eskilstuna:) bild kommet sen, är på telefonen:)

• Iväntan

Jag heter Gabriella och är 23 år. Min lille prins Albin tittade ut den 15 september. Han förlöstes med kejsarsnitt och var en stor kille på 4250 gram och trots att han hamnade på neo så gick han inte ner så mycket och växer så de knakar nu. Han vägde på senaste kontrollen 5512 gram då var han 6 veckor =). Vi bor tillsammans med pappan i Borås

• PetraL
    eliljeholm skrev 2012-11-05 12:03:43 följande:
    Jag heter emma och är 17 år, Jag fick min dotter Alva den 14 september, hon var 50cm lång och vägde 3700g. Hon kom med akutsnitt för jag fick hsvandeskapsförgiftning.. Vi bor i Strängnäs som ligger inte så långt från Eskilstuna:) bild kommet sen, är på telefonen:)
    Grattis , vilket fint namn hon fick :) Oj ;/ Låter inget vidare men huvudsaken är att ni båda mår bra nu ?!:) 
  • PetraL
    Iväntan skrev 2012-11-05 12:06:52 följande:
    Jag heter Gabriella och är 23 år. Min lille prins Albin tittade ut den 15 september. Han förlöstes med kejsarsnitt och var en stor kille på 4250 gram och trots att han hamnade på neo så gick han inte ner så mycket och växer så de knakar nu. Han vägde på senaste kontrollen 5512 gram då var han 6 veckor =). Vi bor tillsammans med pappan i Borås

Grattis :) Gud va söt han är och ett jättefint namn fick han :) Oj jo han va en stor kille , men stora bebisar är ju så grymt söta :)  
  • eliljeholm

här är mitt lilla hjärta :)
  • PetraL
    eliljeholm skrev 2012-11-05 12:26:46 följande:

här är mitt lilla hjärta :)
    söt :) 
  • eliljeholm

tack, din son var också otroligt söt :)

• PetraL
    eliljeholm skrev 2012-11-05 12:42:14 följande:
    tack, din son var också otroligt söt :)
    Tack :) 

hur funkar det för dig att va så pass ung mamma ?:)  
  • eliljeholm

det funkar bra, jag är tillsammans me pappan sen 3 år tillbka och vi har bott ihop i två år, men allt funkar bra:) hoppade av skolan förra julen, så jag ska söka ny linje nu för jag trivdes inte på den gamla :)

• Lillaplupp

Jag heter Ylva, är 22, fick min lilla tjej Edith den 2 september, 50 cm lång och 3987 gram :) bor i Stockholm tillsammans med pappan och två syskon!

Svar på tråden September bebisar :)