• liinaa

Ni unga föräldrar, bor ni hos era föräldrar?

Är 18 år och har en tjej på snart 1 år som bor själva. Undrar lite hur andra unga föräldrar bor? Bor ni hos era föräldrar och hjälper dom då mycket till med barnet eller hur har ni det? Har skrivit lite om att va ung mamma och att inte bo hos mina föräldrar.
    linaungmamma.bloggplasen.se

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, bor ni hos era föräldrar?
  • Minion

Flyttade till eget ihop med pojkvännen när vår son var 2 mån när vi var 18.
    Har inte nyttjat våra föräldrar som barnvakter eller avlastning mer än en handfull gånger under 11 år. Delvis pga att det inte känts bra att lämna barnen till nån av dom för att dom inte träffas tillräckligt ofta (dom har varit minst 3 år gamla innan vi lämnat dom nån timme).

Sen var det väl också så när vi var yngre att vi kände press på oss att vara så "duktiga" som bara möjligt pga omgivningens förutfattade meningar om hur vi var som föräldrar, enbart baserat på vår ålder.

• Sofiaarmann

Vi flyttade i hop i lägenhet i samma område som min mamma när jag var i tredje månaden. Vi har självklart haft mycket stöd, och min mamma passar fortfarande barnen ibland när jag pluggar, vilket jag gör på distans. Idag har vi två fina barn, ett tredje i magen och egen bostadsrätt! Jag är 20 år, och var 16 när jag blev gravid med första.

• Minion

Åh ja, vi har fyra barn idag :) Vi är 29 år gamla och fortfarande tillsammans.

• liinaa

Okej (: när jag va gravid så flyttade jag och killen tsm i en lägenhet och när vi hade ett uppehåll va jag tvungen att flytta till mina föräldrar i 2 månader tills jag fick tag i en egen lägenhet. Tyckte verkligen de va jobbigt de 2 månaderna för såjklart blev det att familjen hjälpte eftersom vi va där hela tiden , väldigt glad för hjälpen men det känns ju bäst när man få ta hand om sitt barn själv, och bara ibland lite hjälp med barnvakt och så. Men de finns ju de föräldrar som bor hos sina föräldrar, hade jag nog inte klarat mer än ett par månader

• MammaEmelie91

Jag fick mitt första barn som 17åring och bodde då hos min pappa. Sen ett tag bodde vi i ett familjehem då det var mycket bråk hemma och dom ville se så jag klarade det. När vi flyttade ifrån familjehemmet (då var jag 19) så flyttade vi hem till min pojkvän i hans tvåa, vad då gravid med andra barnet =) Och när sonen var 2 månader så flyttade vi till en 4a där vi bor än idag =)

mammatillebbaa.blogg.se - 21år & TREbarnsmorsa!
  • Emelie94

Är 18år och bor hos mamma och pappa. Men dock gör jag de på grund av mitt psykiska mående för jag har problem med att vara själv och ångest så då ville jag bo hos dom tills jag mår bättre. Och just nu har jag varit sjuk hela veckan efter jag fått bebis, livmoderifektion så min mamma hjlper mig väldigt mycket med blöjbyten och värmande av modersmjölkersättning. Men så fort mitt mående blir bättre kommer jag att flytta! :)

• Nadja93

Är 19 år och bor fortfarande hos min mamma + familj. Har en son på 3 månader. Anledningen till att jag fortfarande bor här är för att de tog slut mellan mig och pappan till vår son när han bara var en vecka gammal. Jag skulle ha flyttat till honom men eftersom de blev som de blev stannade jag kvar här. Lite trångt men jag hoppas på att få en egen lägenhet snart då jag söker efter en varje dag.

Men mina föräldrar ger mig all hjälp jag vill ha och erbjuder sig att ta honom ibland när jag bara vill sätta mig ner och gråta i floder. Det blev ju inte precis som jag hade tänkt mig av allt det här...

Kramar   

• hellokill3r

Jag är rätt ung, fyllde 18 när jag fick min son som nu är fyra år,men hade inte bott hemma på två år när han föddes. Nu väntar jag andra barnet, och bor inte hemma nu heller. BF om 4 dagar. Bor ca 45 mil från mina föräldrar, vet inte riktigt vad det skulle vara tänkt att de skulle hjälpa till med gällande mina barn, när jag fick sonen bodde jag ganska nära men vi träffades väl och fikade, de har typ passat honom nån gång när han blev några år. Som en vanlig morföräldra-relation alltså.

• Piichas

Är 22 men blev gravid när jag var 17 och hade då redan flyttat hemifrån.

• mathiiiz

är 20 var 19 när min son föddes och flyttade hemifrån när jag var gravid :)

Svar på tråden Ni unga föräldrar, bor ni hos era föräldrar?