• CellenEllen

tips på leksaker till 1 åring

tycker det är dåligt med leksaker här hemma, men vad ska man köpa? Vad leker era ettåringar med. Tycker min son verkar gilla mest att pilla.Pilla in saker i andra saker ( dock ej plocklåda) dra ut tejp ur rullen. Pilla in nycklar i lås osv. har ni tips? 

• Svar på tråden tips på leksaker till 1 åring
  • Hippopotame1

Såna där stapelklossar som man kan stapla på höjden och inuti varandra kanske?
    Vanliga träklossar är ju annars min favorit Glad

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain
  • Alexi

Två mycket långvarigt uppskattade leksaker hos oss är dessa:

www.br-leksaker.se/M%C3%A4rken/Fisher-Price/FISHER-PRICE%20l%C3%A4rtelefon.aspx?id=867508&vid=411309

www.br-leksaker.se/M%C3%A4rken/PLAY2LEARN/PLAY2LEARN%20hammarbollbana.aspx?id=605497&vid=113428

• WSalma

När min son var ett ar var sorteringsladan den allra bästa leksaken. Även bägare att spala pa eller i varandra var poppis. Nu när han är lite äldre (17 manader) leker han mycket med lego duplo och grävskopor.

Han gillar även leksaker med musik, men de är inte kul lika länge som sorteringsgrejorna...

• bubbelmaja

Sonen fick en leksaksspis när han fyllde ett år. han älskade den från start. När dottern var i samma ålder uppskattades den också. Allt skulle gömmas i ugnen. Sedan hade de glädje av den länge, och de växte liksom in i nya lekar med den. 

• Ramborg

Leksaksspis med kastruller, slevar och vispar.

Trådrullehalsband.

Korgen med sånt som ska till återvinning.

Gåvagn.

Klossar.

Duplo.

42.
  • BinaBurner

Min son älskar instrument . Enkla små elpianon, tamburin, marackas, xylofon etc. Han spelar med stor förtjusning. Utöver det gillar han att stapla klossar, köra runt grejer i sin lära-gå-vagn, stapeltornet, duplo, leksakstelefonen är också en stor hit. Han leker även med bollar som han kastar och sparkar och går runt och "städar" undan saker i skåp och lådor. Det här är det han fördrar nu sedan ett par månader (han är 1,5 år), plus att han älskar böcker.

• CellenEllen

tack för alla tips och länkar! och för ett leende på mina läppar åt hippopotame1 vattenstämpel :)

• mannas01

Det är jätteviktigt att veta vad man ska köpa till ett åringar. Köp hellre tyg eller träleksaker. Själv brukar jag jag köpa pedagogiska leksaker, byggklossar och pussel.

• momomo

Min snart 16-månaders största favoriter just nu är ett enkelt pussel med knoppar och ringpyramid att stapla på pinne.

Plocklådan var det bästa som fanns för 1-2 månader sedan.

Annat roligt:
    Köra leksaksbilar (vare sig det är en bil eller ej).

Böcker, både bläddra i själv och få dom lästa...
    Pandurokatalogen har han kunnat bläddra i en halvtimme i sträck Glad

Stapla allt han får tag i på / i vartannat (vispskålar, matlådor, vattenflaskor, leksaker, kastruller...).

Klättra... på allt och så högt som möjligt.

Duplo är intressant, men han vill oftast ha hjälp att sätta ihop bitarna.

Allt som låter (musik / oljud / sjunga) 

• FlitigaLis

Min son leker mest med lära-gå-bilen. Sitt Bilgarage från fischer price, han pillar mest på knappen som gör att det brummar.

Dragmask från brio

Böcker är en stor favorit, han kan sitta och bläddra hur länge som helst.

• FlitigaLis

Min son leker mest med lära-gå-bilen. Sitt Bilgarage från fischer price, han pillar mest på knappen som gör att det brummar.

Dragmask från brio

Böcker är en stor favorit, han kan sitta och bläddra hur länge som helst.

Svar på tråden tips på leksaker till 1 åring