• cajsasmamma

Ponnyföräldrar och övrigt hästfolk!

Tänkte starta upp en tråd för oss ponnyföräldrar , men även annat hästfolk är välkomna att skriva här.
    Själv har jag en dotter som just har börjat tävla hoppning på CR-nivå. Och gissa om det är en helt nya värld för mig som har öppnas? Och då ska jag tillägga att jag inte är nybörjare på hästfronten. Eftersom jag har jobbat ca 10år som hästskötare, utbildad körinstruktör, travhästamatör, tävlat ponnytrav och storhäst i 15år och även en massa annat inom hästerit.

Så välkommen hit in och skriv lite om er! 

• Svar på tråden Ponnyföräldrar och övrigt hästfolk!
  • Ronja 551

Hallå! Min tvååriga son visar noll intresse för hästar... Men han gillar att mocka och kratta så jag är logen ponnymamma än har en korsningsponny och ett varmablod. Brukar säga att jag har 3 barn. Väntar dock ett 4e barn så nu är hästarna utlånade en stund.

• lindalinaa

Jag har redan planer på ponnyn jag ska köpa om x antal år till min ofödda dotter :D

• cajsasmamma

Min dotter visade inte heller något större intresse när hon var i den åldern , tror att hon hon var 5-6 år när hon börja visa ridintresse.
    Nu har hon ett russ på 25år som hon tävlar och 2 shetlandsponnyer en som hon rider och hennes 3åriga hingstunge som hon håller på och rider in. 

Cajsa och åldermannen B !

Cajsa på ridlektion med shetlandsstoet.

Cajsa på första ridturen med treåringen

Cajsa och Mangold som vi red in i somras 

• cajsasmamma
    lindalinaa skrev 2012-11-04 10:25:50 följande:
    Jag har redan planer på ponnyn jag ska köpa om x antal år till min ofödda dotter :D
    Hehe

Har du egna hästar? Har du dottern i magen redan? 
  • lindalinaa

Haha ja hon kommer nog ut vilken dag som helst och jag hoppas verkligen att hon får samma intresse för hästar som mig! :D
    Jag har en egen häst och bara längtar tills ja får slänga mig upp på ryggen igen.. Abstinensen är hög nu!

• Tant Herta
    lindalinaa skrev 2012-11-04 10:40:38 följande:
    Haha ja hon kommer nog ut vilken dag som helst och jag hoppas verkligen att hon får samma intresse för hästar som mig! :D
    Jag har en egen häst och bara längtar tills ja får slänga mig upp på ryggen igen.. Abstinensen är hög nu!
    Ett litet tips bara, se till att inte överdosera, de kan bli vaccinerade och vägra hästar senare i livet! :)

Jag hade med mig min dotter i stall från dag ett nästan och satte upp henne på en häst så fort hon kunde sitta, när hon var tio tröttnade hon, red ett par gånger som tonåring och sen i 20-årsåldern, men nu som vuxen finns det inget intresse längre!

Hon blev överdoserad tror jag :) 
  • Dr Mupp

Min dotter blev allegisk mot hästar. Fattar inte hur det kunde hända mig

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • lindalinaa

Självklart tänker jag inte tvinga mitt barn att va i stallet och greja med hästar..

Åh va trisst, då jag var allergisk som lite. Så är ja rädd att min dotter får mina allergi gener :(

• cajsasmamma
    lindalinaa skrev 2012-11-04 10:40:38 följande:
    Förstår dig, mina 3 längsta veckor var när Cajsa föddes och vi var fick vara nästan 4 veckor på BB. Vill ju bara hemma och gosa med hästarna
  • cajsasmamma
    Tant Herta skrev 2012-11-04 14:57:18 följande:
    Ett litet tips bara, se till att inte överdosera, de kan bli vaccinerade och vägra hästar senare i livet! :)

Jag hade med mig min dotter i stall från dag ett nästan och satte upp henne på en häst så fort hon kunde sitta, när hon var tio tröttnade hon, red ett par gånger som tonåring och sen i 20-årsåldern, men nu som vuxen finns det inget intresse längre!

Hon blev överdoserad tror jag :) 
    Så gjorde mina föräldrar med mig och jag fick ett beroende istället
Svar på tråden Ponnyföräldrar och övrigt hästfolk!