• mor 3barn

Årets största tabbe engånde löften vid sluta med blöja

Vi vill bara dela med oss och varna andra så de inte gör samma DYRA misstag som vi gjorde.

Vi kom hem i söndags från Phuket helt underbar resa. Men i fredags så sa vi på skoj till 3åringen att om hon är torr dag + natt till fredag = 1 Vecka så skulle hon få exakt vad hon ville då sa hon att hon ville åka med nästa flyg till Thailand igen. Så vi gjorde en deal att hon bara fick ha blöja på flygplanet. Sagt och gjort hon tog av sig blöjan på morgonen sen gick vi och åt frukost. Trodde aldrig hon skulle klara det. Men idag är det Söndag och fick höra hela dagen igår att hon skulle få flyga till Thailand igen för hon var stor tjej. Vi hitta en sista minuten resa för 7000kr till Krabi. 

Vi var helt 100 på att hon inte skulle klara utmaningen då vi testat förut utan resultat därför kunde vi göra ett sån deal.

Det kostade oss 7000kr för att få henne torr.

Vill varna andra att tänka sig för vad ni lovar barnet en hur säkra ni är på att ni eventuellt vinner vadet.         

(Hon glömmer inte vårat löfte för hon tjata hela dagen igår och fråga när vi skulle åka för hon var stor tjej nu och vi skulle åka tillbaka till Thailand så hon skulle få se Elefanterna. hon har till och med ställt sin väska i hallen.
    Så nej barn glömmer inte så fick bli en sista minuten på tisdag.)

Ska bli kul att gå till dagis i morgon och förklara att hon behöver vara ledig 2 veckor till pg mitt misstag.

Jag kan i alla fall sköta mitt jobb via datorn så för mig är det inga problem var jag är.           

• Svar på tråden Årets största tabbe engånde löften vid sluta med blöja
  • Helle333
    mor 3barn skrev 2012-11-04 07:29:43 följande:
    Vi vill bara dela med oss och varna andra så de inte gör samma DYRA misstag som vi gjorde.

Vi kom hem i söndags från Phuket helt underbar resa. Men i fredags så sa vi på skoj till 3åringen att om hon är torr dag + natt till fredag = 1 Vecka så skulle hon få exakt vad hon ville då sa hon att hon ville åka med nästa flyg till Thailand igen. Så vi gjorde en deal att hon bara fick ha blöja på flygplanet. Sagt och gjort hon tog av sig blöjan på morgonen sen gick vi och åt frukost. Trodde aldrig hon skulle klara det. Men idag är det Söndag och fick höra hela dagen igår att hon skulle få flyga till Thailand igen för hon var stor tjej. Vi hitta en sista minuten resa för 7000kr till Krabi. 

Vi var helt 100 på att hon inte skulle klara utmaningen då vi testat förut utan resultat därför kunde vi göra ett sån deal.

Det kostade oss 7000kr för att få henne torr.

Vill varna andra att tänka sig för vad ni lovar barnet en hur säkra ni är på att ni eventuellt vinner vadet.         

(Hon glömmer inte vårat löfte för hon tjata hela dagen igår och fråga när vi skulle åka för hon var stor tjej nu och vi skulle åka tillbaka till Thailand så hon skulle få se Elefanterna. hon har till och med ställt sin väska i hallen.
    Så nej barn glömmer inte så fick bli en sista minuten på tisdag.)

Ska bli kul att gå till dagis i morgon och förklara att hon behöver vara ledig 2 veckor till pg mitt misstag.

Jag kan i alla fall sköta mitt jobb via datorn så för mig är det inga problem var jag är.           

En som gifte sig med en kompis till mig lovade sin son när han var tre att han skulle få sköldpaddor när han fyllde 10. Han var ju för liten för sådana husdjur när han var tre. Hon var helt bombsäker på att sonen skulle glömma detta. Han pratade inte ens om det på flera år men nog kom han ihåg att när han fyllde 10 skulle han få sköldpaddor, detta påminde han sin mamma om när den dagen började närma sig. Det var bara för henne att kapitulera och köpa sköldpaddor.
  • MoonFlight

Underbart!! Snacka om att veta vad hon vill!

Vi lovade våra barn (6 och snart 5) att dom får en varsin iPad när dom lärt sig läsa... Dock gjorde vi det i början av veckan så dom har ju inte lärt sig än men men.

• Uet

Måste få ge en STOR eloge till dig som hedrar ditt löfte, det är inte många som hade gjort.
     Verkar som om dom flesta oftast tycker att löften till barn liksom inte är så viktigt om man håller eller inte.

Hoppas ni får det riktigt mysigt på den utökade semestern 

• Vickan I

Haha och jag som tyckte det var dyrt när sonen valde ett legotågset för 1200 tror jag det var efter att jag råkat slänga ur mig att han skulle få vad han ville i leksaksaffären när han började bajsa på toaletten! Men tycker också det är viktigt att hålla vad man lovar till barn och det var min tabbe!

• BymBym

Är glad att min dotter valde en klänning för 75 kr när hon slutade med nappen

Svar på tråden Årets största tabbe engånde löften vid sluta med blöja