• wannabeamother

Gravid

Jag plussade äntligen nu efter en resa med 3 st 2 dagars färskingar och ett FET i ryggan. :)

Jag är alltså i vecka. 4+3 idag och har gjort 6 grav-test som samtliga är tydligt positiva.

MEN! Jag kan inte känna dendär otroliga lyckan som jag bör, för det kommer ständigt lite ljusrosa flytningar.
    Det känns så otroligt sorgset.

Pratade med barnmorskan på fertilitetsenheten och hon sa att det är vanligare att kvinnor som genomgått äggdonation blöder i början.

Men ändå. Jag är jätte nojjig.

Någon som varit med om något liknande och som slutat lyckligt?          

• Svar på tråden Gravid
  • Cecini

Jag hade likadant fram till ca vecka 10. Är nu i vecka 31 och allt har gått bra. Min gynläkare sa att man är så otroligt känslig i slemmhinnorna av alla mediciner så det är väldigt vanligt att det blir så. Lycka till!!

• wannabeamother

Tack för ditt, svar. Hoppas verkligen att det är så. Tycker att det kommer mera nu. fast det är fortfarande rosa. bara att hålla tummarna då

• Cecini

Ja, det började nästan direkt. Blev ofta lite värre om jag rörde mig mycket och ansträngde mig. Vissa dagar pyttelite, och vissa mer.

• wannabeamother

Hade du ont samtidigt? typ mensvärk? Den kom igår och börjar bli stark.

tog Hcg prover som visade att allt såg fint ut, men min gissning är att missfallet är på väg nu..... så ska ta nya prover idag. 

Många har ju gräslig mensvärk/molvärk. men kombon med mer och mer rött blod känns ju sådäär.    

• lyckligtlottad1234

Men vad konstigt att hcg visade fint. Med äggdonation verkar det som det inte är helt ovanligt med blödningar under tidig graviditet. Hoppasblödningarna går över o att embryot stannar! Jag ruvar själv på embryo med donerade äggceller. Jag har testade på lördag och skall göra hcg-blodprovet på måndag.

• Cecini

Jag hade ganska mycket molvärk/växtvärk, kändes som mensvärk. Hoppas det går bra och att det bara är som det växer.

• wannabeamother

Tack för svar! Imorse ringde dom från HS igen och hade fått provsvaren för de nya Hcg prover jag tog igår. De hade mer än dubblats, så jag är verkligen gravid. Trotts smärta och blod.

Bara att hålla tummarna nu då och hoppas att blodet försvinner och bebis stannar! <3 

Lycka till på din testadag, lyckligtlottad1234! 

Svar på tråden Gravid