Gevieve skrev 2012-12-02 21:58:35 följande:
Jag har själv gjort det sen i somras och det är verkligen en underbar produkt!
Köper Eliah Sahils 100% ren, ekologisk arganolja. Så värt de kronorna.
Mitt hårbotten har slutat klia så förbannat och vara så torrt. Använder också en mikroskopisk droppe till ansiktsmassage nån gång i veckan. (annars använder jag en superskön kräm med bl a arganolja i)
Själv har jag sedan ett par månader tillbaka slutat helt med vanliga schampon och använder i stället aleppotvål, african black soap och Eliah Sahils pulverschampo. Mitt hår har återfått sin lyster och mår allt bättre och bättre. Har också slutat tappa så mycket som jag gjort senaste året. Man blev ju så rädd när man såg tofsarna
Vad kostar den arganoljan och var köper du den? Jag använder som sagt crearome till ansiktet, och den är väldigt bra och dryg men ändå lätt, enda negativa är ju lukten. Man luktar gammal jordnöt i ansiktet, inte så jättekul. Priset var överkomligt dock, endast 89 kr, nästan så man undrar om man blir lurad. Men det är 100% argan.
Jag tappar oxå massor av hår, men jag tror det beror på att jag ammar. Inte kul det heller. Köpte schampo o balsam med speciell repair-system hos frisör för 250 kr st men det verkar inte hjälpa. Tur jag har weatherclouds oljan att avsluta duschen med, den räddar ju allt..