• Förväntanstid

Brio Zento barnstol isf babyskydd?

Det står på brios hemsida att deras bilbarnstol Zento är till för barn mellan 0-25 kg. Innebär det då att stolen ska gå att använda som babyskydd till nyfödda såväl som till 4-5 åringar. Någon som vet eller har testat?

• Svar på tråden Brio Zento barnstol isf babyskydd?
  • Förväntanstid
    Sisisisi skrev 2012-11-01 10:42:47 följande:
    Det kan gå, men det rekommenderas inte.

Hmm ok. Vet du varför?
  • Sisisisi
    Förväntanstid skrev 2012-11-01 13:01:17 följande:
    Hmm ok. Vet du varför?

Den är inte anpassad för nyfödda. Breda bälten, större bälteslås, inte lika ombonad som ett babyskydd.
  • Förväntanstid

Verkligen ingen som testat? Om det står 0-25 kg så borde den ju va godkänd för nyfödda?

• Sisisisi
    Förväntanstid skrev 2012-11-02 16:58:03 följande:
    Verkligen ingen som testat? Om det står 0-25 kg så borde den ju va godkänd för nyfödda?

Jo, självklart är den godkänd för nyfödda. Finns många stolar som är det. Men en nyfödd åker självklart bättre i ett babyskydd. Vill du inte köpa flera stolar eller?
  • Förväntanstid
    Sisisisi skrev 2012-11-02 17:06:26 följande:
    Jo, självklart är den godkänd för nyfödda. Finns många stolar som är det. Men en nyfödd åker självklart bättre i ett babyskydd. Vill du inte köpa flera stolar eller?

Jag lånade babyskydd till nr 1 och det skulle ju va skönt att slippa det om det blir en nr 2. Antingen att den ärver zenton vi har eller får en egen på en gång. Jag vill givetvis inte detta om andra testat och det inte kändes bra.
  • MammaTillFelicia

Har haft en zento och det var et bra bilbarnstol, men jag skulle inte sätt en nyfödd i den. Det finns inget stöd vid sidan på huvudet som det gör på ett babyskydd, så svänger bilen kommer litens huvud att fara... Den är ju även mycket bredare så det lill* sitter nog inte alls bra!
    Så köp/låna ett babyskydd att ha de första månaderna!!

Svar på tråden Brio Zento barnstol isf babyskydd?