• MissStrawberry

Halloweenkläder för vuxna

Halloween är här igen och till helgen är det dags för TVÅ fester där utklädnad är ett måste!
    Helt ärligt är det inget som varken roar mannen eller mig, vi kanske är tråkiga men vi föredrar het klart att gå i vanliga kläder och slippa spöka ut oss. Men men, maskerad är det ju som gäller och vi vill ju mer än gärna gå så det är väl bara att försöka komma på något enkelt men riktigt bra.

Tips någon?

• Svar på tråden Halloweenkläder för vuxna
  • Toppen9

Det enklaste är väl att gå till Br eller liknande barnaffär där de säljer kläder

• MissStrawberry
    Toppen9 skrev 2012-11-01 09:37:08 följande:
    Det enklaste är väl att gå till Br eller liknande barnaffär där de säljer kläder

Vi skulle nog helst slippa att köpa en komplett dräkt och d¨mycket hellre skapa något av de kläder jag har här hemma. Bara köpa till något litet som att göra det hela komplett. Generellt sett så tycker jag maskeradkläder, speciellt för vuxna, ofta ser väldigt plastiga och tråkiga ut....

• La Lola

Halloween är här igen? Ja, den var igår....

Men jag antar att du ska på en Halloweenfest hursomhelst.
    Vad har du hemma? Vem vill du klä ut dig till?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Pinot noir

Cowboy, jeans, skjorta, skärp och hatt.
    Katt, svans och öron som du köper, sen duger ju byxor och svart tröja, måla nos och morrhår.
    Kontorsråtta, glasögon, dräkt och håret uppsatt stramt.
    80-talare, leggings, benvärmare, stor tröja med skärp i midjan.
    Skidåkare, långkalsonger och undertröja, skidglasögon och mössa.

• MissStrawberry
    La Lola skrev 2012-11-01 09:46:27 följande:
    Halloween är här igen? Ja, den var igår....

Men jag antar att du ska på en Halloweenfest hursomhelst.
    Vad har du hemma? Vem vill du klä ut dig till?

Nej fest mitt i veckan funkar ju inte riktigt för oss vuxna med jobb så halloweenfest är det till helgen.. :P

Helt ärligt, jag har ingen aning om vem jag vill klä ut mig till. Mannen har en stålmannen tröja han kanske kan övertalas att använda på en av festerna och allt i maskeradstil som jag har här hemma är en mask (tänk bandit/zorro)
  • MissStrawberry
    Pinot noir skrev 2012-11-01 09:46:55 följande:
    Cowboy, jeans, skjorta, skärp och hatt.
    Katt, svans och öron som du köper, sen duger ju byxor och svart tröja, måla nos och morrhår.
    Kontorsråtta, glasögon, dräkt och håret uppsatt stramt.
    80-talare, leggings, benvärmare, stor tröja med skärp i midjan.
    Skidåkare, långkalsonger och undertröja, skidglasögon och mössa.

hmm.. Kontorsråtta vore kanse något, då får jag användig för min nya snygga kjol. :P
  • La Lola
    MissStrawberry skrev 2012-11-01 09:50:01 följande:

Nej fest mitt i veckan funkar ju inte riktigt för oss vuxna med jobb så halloweenfest är det till helgen.. :P

Helt ärligt, jag har ingen aning om vem jag vill klä ut mig till. Mannen har en stålmannen tröja han kanske kan övertalas att använda på en av festerna och allt i maskeradstil som jag har här hemma är en mask (tänk bandit/zorro)
    Kan du leka med kroppsformer? Tex om du är smal klär du dig som nån kändis som är rund o tvärtom?

Googla på maskeradkläder eller kändisar så kanske du kan få lite tips därifrån?
  • MissStrawberry
    La Lola skrev 2012-11-01 09:52:50 följande:
    Kan du leka med kroppsformer? Tex om du är smal klär du dig som nån kändis som är rund o tvärtom?

Googla på maskeradkläder eller kändisar så kanske du kan få lite tips därifrån?

Är ganska rund och go och at klä mig smalare blir nog svårt... ;) Men googla ska jag. =)
  • La Lola
    MissStrawberry skrev 2012-11-01 09:56:24 följande:

Är ganska rund och go och at klä mig smalare blir nog svårt... ;) Men googla ska jag. =)
    Nä, nu ska inte klä dig smal.   Du ska leka med motsatsen. Typ...Jessica Rabbit fast rund. Dåligt försök kanske men jag kom inte på nån smal kändis/känd person.
  • MissStrawberry
    La Lola skrev 2012-11-01 09:59:30 följande:
    Nä, nu ska inte klä dig smal.   Du ska leka med motsatsen. Typ...Jessica Rabbit fast rund. Dåligt försök kanske men jag kom inte på nån smal kändis/känd person.  
    Haha okej då fattar jag! :P 
  • Meinu
    Meinu skrev 2012-11-01 10:07:14 följande:

Välj vilken rubrik du vill. Allt du behöver är en youtube ram. 
  • MissStrawberry
    Meinu skrev 2012-11-01 10:08:41 följande:
    Välj vilken rubrik du vill. Allt du behöver är en youtube ram. 

haha den var ju riktigt bra! Helt klart något mannen skulle kunna tänka sig, ska föreslå det för honom. =)
  • Toppen9

Sminka dig som en zombie i ansiktet, tupera håret lite och ha riktigt snygga kläder. det tycker jag räcker

Svar på tråden Halloweenkläder för vuxna