VARNING för jenjenhouse Bedrövliga klänningar! *bild*
hej! Jag vill bara dela med mig av erfarenheter från den populära festklänningsidan jenjenhouse.com
Jag måttbeställde en klänning som var så underbart fin på bilderna. MEN vilken besvikelse det blev när jag väl fick den levererad. För det första var leveransen för sen så jag hade inte haft en chans att ha den på festen den var tänkt för.
Det var ett stort skämt när jag prövade den! Den hade alltså måttbeställts, och var mätt efter deras instruktioner (jag hade till och med skrivit i MINDRE mått än deras instruktioner eftersom jag ville att den skulle sitta åt ordentligt). Ja som ni ser får jag in en hel extra arm i klänningen. Som ni ser på vänstra bilden står hela klänningen ut från kroppen. Kunde mer än skratta när jag fick den. Förutom den extremt dåliga passformen var designen inte ALLS som den bild jag hade beställt, kjoldelen var lik i designen men den glittriga överdelen helt annorlunda. Fult form och riktigt billig känsla.
Tyvärr togs orginalbilden bort från hemsidan så det är svårt att visa er en jämförelsebild utifrån beställningsbilden, jag har bara en extremt liten med dålig upplösning.
Jag gick till en sömmerska för att se om det gick att göra något med kläningen. FIck ett pris på 2000 kr för att sy om den så den åtminstonde passade(då var detta svart pris också!). Jag betalade 1800 kr inkl frakt för själva klänningen.
Jag hörde av mig till jenjenhouse och uttryckte mitt missnöje och att det var helt oacceptabelt att en skräddarsydd klänning ska se ut såhär, och fick som svar att de har gått efter angivna mått. Efter det har delåtit bli att svara på mina mail.
OTROLIGT DÅLIG SERVICE och ÅTROLIGT FULA OCH DÅLIGT SYDDA KLÄNNINGAR.
Så kaste inte pengarna i sjön som det blev för mig!