Höstlov ledigt bortrest?
Verkade tunt på fritids, hur många reser bort eller är hemma med barnen?
Verkade tunt på fritids, hur många reser bort eller är hemma med barnen?
De har varit på fritids igår och idag men blir lediga resten av veckan (må-fre)
Vi stannar hemma och tar det lugnt...
Onsdag-fredag skulle det stå...
Jag jobbar måndag-onsdag och då är barnen på förskolan. Torsdag-fredag är de hemma med mig.
barnen var lediga igår (mån) och sedan ons, tors, fre. Dvs de var bara på fritids idag. Barnen ska få åka och hälsa på sin farmor och farfar så valde alternativet bortresta.
Både jag och min man är hemma just nu, så då fick tioåringen vara ledig också. Ev kommer han att åka iväg några dagar till mormor, morfar eller farmor, vi får se. Annars blir det nog mest bara slappande här hemma, mycket spel med tonåringen och så film med hela familjen. Går ju fan inte att vara utomhus!
Vi har alltid varit hemma med sonen, någon av oss. De behöver ju också lov och att pausa lite.
Dottern har varit på fritids måndag-tisdag, i morgon är hon hos mormor (fritids har stängt) och torsdag-söndag åker vi bort.
Barnen hemma måndag och fredag, på fritis/dagis de andra tre dagarna.
Barnet har lov från sin ord verksamhet hela veckan. Vi har ledigt vid alla lov :)
Vi är lediga varje lov.
barnen är lediga på höstlovet och vi är hemma :)
Vi har inga skolbarn ännu och jobbar alltså som vanligt. Sonen är på förskolan.
Jobb må och onsdag, hemma med barn tisdag, åkte till landet igår kväll. Så det blir lite av varje!
Vi föräldrar jobbar och barnen är med mor-/farförädrar.
Hur får alla till det med semester? Jag förstår inte hur man skall få den att räcka till alla lovveckor om man skall vara en riktigt duktig förälder och då har jag ändå 7 veckors semester per år. De flesta har väl ändå färre veckor än så och under året blir det ju minst 15 veckors skollov.
Jag brukar ta fp-dagar, 60kr som vi har kvar. Man får leva lite snålt men det är skönt att få vara ledig också :)
Det här lovet har dottern och jag varit på Sicilien, andra lov är dottern med sin sjukskrivna mormor om jag inte kan vara ledig tur i oturen!