• lilla mej

Sluta amma tuttgalen 16 månaders, hur??!!

Med min första dotter gick avvänjningen så lätt hon slutade självmant vid 9 mån. Min son är nu 16 mån och amma är nästan det enda han äter, han vill verkligen inte äta vanlig mat och blir helt förkrossad om jag säger nej till tutte. Det är väl inte hela världen att han amma men pga att han inte äter vanlig mat så sover han o jag riktigt dåligt och jag orkar inte mer. Flaska vägrar han, vatten går bra ibland i mugg. Jag e verkligen inte mycket för skrik metoder för det stressar både mig och barnet. Men ni som ammat till runt 18 mån och haft problem med att sluta hur slutade ni?? Jag skulle vilja sluta helt om 2 månader.

• Svar på tråden Sluta amma tuttgalen 16 månaders, hur??!!
  • lilla mej

Ohhh vad bra det kunde varit jag som skrivit din tråd, presis samma situation!!!!

• shine

Här är en till med samma problem. Vår son är 19 månader och drar i tröjan. Säger tutte!
    Blir väckt på nätterna av att han vill nattammas. Nu är jag gravid i v 13 och känner mig stressad. Vill inte sluta för hans skull, han verkligen älskar det. Samtidigt som jag vill sluta så att han hinner glömma bort det hela så att han inte blir allt för avundsjuk på det kommande syskonet.

Svärmor och min mamma tar det så lätt. Äsch det är bara att sluta. Det blir jobbigt några dagar.

Till saken hör också att han trivs inte på dagis och det känns som tuttandet har ökat på grund av det. Att han vill känna sig trygg och mysa.

Så jag följer denna tråd med spänning!

Svar på tråden Sluta amma tuttgalen 16 månaders, hur??!!