• AgnesLucia

Åh, ni kämparsystrar- ge mig lite styrka!

Känner mig plötsligt slängd tillbaka många år i tiden- till de smärtsamma känslor som jag hade då. Jag och min man har en son som kom till med IVF/ICSI 2006. Innan dess hade vi försökt själva sen år 2000. Nu är det 2012 och vi har aldrig varit i närheten av att bli gravida på vanlig väg. 

Nu är sonen snart 6 år och det har inte blivit några syskonförsök. Mycket pga ekonomi men också av rädsla för att ge sig in i allt det där igen.

Så började jag känna mig onaturligt trött för ca 1 månad sen, blev förvirrad, hade frånvarokänslor mm. Träffade en läkare som sjukskrev mig för akuta stressymptom (mycket på jobbet under lång tid). Sen har jag fortsatt vara väldigt trött, jag har varit yr och mått illa. I helgen var vi hos bekanta på landet och jag var sååå trött hela tiden. Tänkte då för första gången "att det känns som när jag var gravid". Sen har jag blivit väldigt hostig och urinen läcker som fan- har aldrig hänt för. Googlade och upp kom trådar om graviditet. Nu satt jag och tog en kvällsmacka och plötsligt ligger jag över toaletten och kräks. Och nu inbillar jag mig plötsligt att jag kan vara gravid. Låg därinne och grät över toalettstolen över den ledsenhet jag med all sannolikhet kommer att uppleva imorgon när jag väl får lov att testa och det är ett minus. En ledsenhet som jag hoppades ha lämnat bakom mig och som jag inte alls är rustad att möta just nu. Och så det där förbannade hoppen om att jag kan ju faktiskt vara gravid.

Någon som vill finnas där för mig imorgon och bolla lite tankar?  

• Svar på tråden Åh, ni kämparsystrar- ge mig lite styrka!
  • Lillfjompa

Jag finns gärna där för dig. Vad det än gäller.

Här är en som bröt ihop igår, av längtan till ett barn. Så jag är nere i samma grop som du.

Jag finns här.

• AgnesLucia

Tack för det. Har testat nu och det var ju självklart ett fett minus. Nåja, det är ju som det är och har varit länge. Får se om jag orkar använda den här känslan till att dra igång en IVF-process eller kanske komma till insikt med att vi inte kommer att göra något syskonförsök. 

• Barnlängtan87

Kära du, kan bara tänk mig hur känslorna far runt i kroppen på det! örtvilan, längtan och hopp om vart annat. 
    Jag hoppas att du snart ska finna styrka att resa dig upp igen, och ge Syskon-IVF en chans! Din kropp har lyckats förr - och det är fantastiskt!!!

Kram! 

Kan känna igen känslokarusellen allt för väl!
  • AgnesLucia

Tack, orden värmer. Testade på en offentlig toalett i ett köpcenter för att minska möjligeheten för mig själv att bryta ihop. Funkade ganska bra. 

• Lillfjompa

Kanske är det så jag ska göra nästa gång.
    Så jag inte blir så ledsen.
    Fick nåt mörkt på pappret imorse men annars inget. Hoppas varenda månad, förstår känslan när det gör ont i hela hjärtat.

• AgnesLucia
    Lillfjompa skrev 2012-10-30 16:27:49 följande:
    Kanske är det så jag ska göra nästa gång.
    Så jag inte blir så ledsen.
    Fick nåt mörkt på pappret imorse men annars inget. Hoppas varenda månad, förstår känslan när det gör ont i hela hjärtat.
    Ibland behöver man få bryta ihop också. Det måste man tillåta sig men just nu känns det som att det bara är för mycket och då får man ta till sina knep. Hur länge har ni försökt Lillfjompa och Barnlängtan87, har ni blivit utredda? 
Svar på tråden Åh, ni kämparsystrar- ge mig lite styrka!