• Bellini2

Plötsligt läcker Libero

Min pojke är 20 månader och vi har haft Libero hela tiden och jag tycker de har varit utmärkta. Nu på sista veckorna är han blöt ut genom pyjamasen varje morgon. Han väger 14 kilo och har nr 6 i blöjstorlek.
    Vad ska jag göra? Såhär kan vi ju inte ha det!

• Svar på tråden Plötsligt läcker Libero
  • FlitigaLis

Byxblöja ska vara bättre på natten. Men annars får ni byta märke eller storlek. Vi har samma bekymmer med vår nio månaders. Håller på att testa oss fram just nu. Libro läckte när han va nyfödd så de har vi undvikit.

• Natulcien

Libero har alltid läckt för oss, så de har vi aldrig kunnat använda.
    Men ni får väl prova andra märken, och andra storlekar.

• FruSen

Dottern hade en period då blöjorna läckte på natten. Det berodde mestadels på att hon kissade hur mycket som helst så tillslut orkade inte blöjan hålla emot. Upplevde mer problem med byxblöjorna då de hade lättare för att halka snett så att säga och inte verkade kunna ta emot lika mycket. 
    Ibland bytte jag blöja då vi gick och la oss (redan då var henne blöja tung) och då fungerade det bättre.
    Detta slutade efter någon månad och jag tror det berodde på att hon under en period kissade vansinniga mängder under natten. Hon kissade inte så mycket dagtid den perioden.

• Nordanvinden08

Det är ju så olika vilka som fungerar för olika barn. Men för vår fungerade Huggies blöjbyxor superbra på natten! Och vår drack 1,5 flaska välling innan sovdags och kissade mkt... Trodde inte heller "byxorna" skulle vara så bra på natten, men tycker de var kanon när jag väl provade:)

Svar på tråden Plötsligt läcker Libero