• scaras

Ramla bakom hörnet i hörnsoffan..

Ni som har en sån svängd hörnsoffa (så det blir ett "hål" bakom soffan) och små barn som gärna klättrar... har ni lagt något i hålet eller gjort något annat för att skydda barnet från att ramla bakom eller för att lindra fallet när det ramlar?

Har en sub och en palm på piedestal som står i hörnet bakom vår soffa och en 1åring som gärna klättrar i soffan och jag blir livrädd när jag ser framför mig att hon ramlar ner där med huvudet före. Foten i munnen

Är det kuddhög som gäller eller har ni några andra smarta tips?

Fattar ju att man ska lära sina barn att inte klättra i soffan alls men vår är inte så värst mottaglig för instruktioner ännu, hehe...

• Svar på tråden Ramla bakom hörnet i hörnsoffan..
  • Frontline

Har ingenting mer en en lampa där och visst barnen har ramlat ner en gång sen så visste dom att det var otäckt där...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    CoolJen skrev 2012-10-27 11:32:48 följande:
    Men det är ju högt att ramla med tex huvudet före.
    Det är det från ett köksbord med när dom klättrar upp eller hur..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • CoolJen

Japp, därför får de inte klättra upp på köksbordet, vilket även är mycket svårare för en liten att göra.

• vännen

Lär barnet att inte klättra i soffan.
    Mycket billigare än att köpa ny soffa.

• Coyote

Ett par kuddar eller liknande är väl enkelt att lägga dit om du är orolig? Vi bytte soffa lagom till sonen började klättra, så vi hade inte det problemet.

• cosinus

Vi hade en sån soffa när de större var små, de har nog ramlat ner någon gång var ja men det var en gång och så gjorde de inte om det föränn de var stora nog att backa ner och då insåg de ganska fort att det var en dålig ide för de kom ner men inte upp.

Men lägg en kudde där bakom om du är orolig, överlag tycker jag att de ungar som klättrar nästan är de som slagit sig minst för de har ramlat från soffor och stolar och pallar och sånt när de varit riktigt små (alltså långt innan 1 år) för att de klättrat och då lärt sig djäkligt fort att tyngdlagen alltid är att lita på. Så när de börjat klättra högre så har de förvisso ramlat men sällan med huvudet före.

• scaras

Tack för svar! Kanske inte ska va så orolig då.. Tungan ute Men några kuddar får det nog allt bli där bakom.. hihi och hoppas på att lilla damen klär av sina misstag.

Svar på tråden Ramla bakom hörnet i hörnsoffan..