• Anonym

Min partner finner mig inte attraktiv

Hej Jag och min sambo har två barn tillsammans, bor ihop och trivs väldigt bra ihop. Vi har aldrig haft några större problem i förhållandet. För två månader sen kom vårt andra barn, och tiden efter förlossningen har varit lite knackig, vi har tjafsat om småsaker nästan dagligen, men det har lagt sig nu sedan någon vecka tillbaka. I förrgår berättade hon att hon inte finner mig attraktiv längre, inte känner sig kär och inte har någon sexlust. Att jag är för snäll och saknar självkänsla (håller jag inte med om) och att jag är konflikträdd. När vi pratat om det säger hon att hon älskar mig som person och pappa till våra barn men inte finner mig attraktiv, hon vill vänta och se om känslorna/sexlusten kommer tillbaka, om det beror på att vi precis blev föräldrar på nytt och småbarnsåren är jobbiga. Jag tycker detta är skitjobbigt såklart och skriver detta för att jag vill höra om det finns andra med samma/liknande problem? Det sista jag vill är att förlora henne. Men jag kan ju inte ändra min personlighet för henne. Mvh Orolig pappa

• Svar på tråden Min partner finner mig inte attraktiv
  • Anonym (kände samma)

När jag och min man fick vårat tredje kände jag samma för min man. Ville knappt röra honom i början och mest vara ifred. Det satt i ett tag och att ha sex fanns inte i mina tankar, pussas och kramas ville jag inte heller.. Men var väl för att man var så fokuserad på att vara mamma och anpassa sig. Nu är allt bra och från och till näe jag kollar på lin man kan jag få den där nykära känslan i magen och verkligen känna vilken tur jag har som har honom Han är världens bästa pappa och man

• teknikfreak

Jag tycker du ska ta det lugnt, eftersom ni nyligen fått ett andra barn misstänker jag att det var länge sedan ni visade varandra uppskattning på ett manligt och kvinnligt vis och hon behöver se mannen i dig och inte bara pappan. Det är jobbigt att bli föräldrar och ofta är det nog tyvärr partnern som får ta smällen. Försök ha tålamod, visa henne uppskattning som kvinna istället för enbart mamma och visa henne att du fortfarande är man, inte bara pappa.

Är hennes känslor oförändrade när barnet är runt året är det nog dags att börja oroa sig, då får du nog ta dig en funderare på om du vill leva i ett kompisförhållande med din sambo.  

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Anonym (ja)

Ni fick barn för 2 månader sen? Om hon inte hade såna funderingar innan barnet så är det högst troligt att det handlar om just den stora förändring som blir när man får barn. Hela kroppen ställs på ända med hormoner och, allt fokus på barnet, det är ju biologiskt betingat. Det kommer kanske ta flera månader innan hon ens hinner känna nåt annat, men det är ju bra att ni pratar om det

• Qliana

Jag kan känna att jag absolut inte vill att min man kommer i närheten av mig, mest då vi har tre barn varv yngsta är 7 veckor. Det känns som jag ger alla närhet och när de äntligen sover så vill jag ha egentid - bara vara helt själv.

Men, jag känner ändå att jag älskar min man och känner lust ( även om det inte är ren kåthet) och tycker min man är sexig.

Jag skulle haft is i magen då ni har ett så litet barn. Det är sannolikt hormoner som spökar. När vi fick vårt första barn så blev jag deprimerad och grät konstant i flera månader. Det var väl efter 4 månader jag började njuta av livet igen.

Hoppas ni finner varandra igen.

Svar på tråden Min partner finner mig inte attraktiv