kan han bita av tutten
min ettåring biter mig i bland otroligt hårt i tutten. Vill ej sluta amma nu.
kan en ammningsnapp hjälpa så inte tutten går av ( e rädd för det) vet inet hur jag ska få honom att sova/somna om utan tutte :(
min ettåring biter mig i bland otroligt hårt i tutten. Vill ej sluta amma nu.
kan en ammningsnapp hjälpa så inte tutten går av ( e rädd för det) vet inet hur jag ska få honom att sova/somna om utan tutte :(
Ja, med riktig otur så kan han bita av eller iaf skada bröstvårtan ordentligt. Min lillebror gjorde det. Mamma fick ett rejält jack i bröstvårtan och slutade amma där.
Det går att få barnet att sluta bitas. Finns två metoder som är ungefär lika bra.
1. Ta bort barnet (stoppa in ett finger i munnen så barnet tvingas släppa bröstet) så fort det biter, sätt ner det på golvet.. Bita = slutammat
2. Om barnet biter tryck ansiktet mot bröstet så att näsan täcks, barnet får ingen luft och släpper självmant. Bita = obehagligt.
Båda metoderna går ut på att det en negativ konsekvens om man biter. Jag har själv använt mig av metod 1 och det har alla gånger tagit mindre än en vecka innan barnet helt slutat bitas.
tack. Men tror du inte att ammningsnapp kan hjälpa lite? och han kankse blir mindre intresserad av tutten också?
varför inte prova?