• luluu

kan han bita av tutten

min ettåring biter mig i bland otroligt hårt i tutten. Vill ej sluta amma nu.
    kan en ammningsnapp hjälpa så inte tutten går av ( e rädd för det) vet inet hur jag ska få honom att sova/somna om utan tutte :(

• Svar på tråden kan han bita av tutten
  • Dr Mupp

Ja, med riktig otur så kan han bita av eller iaf skada bröstvårtan ordentligt. Min lillebror gjorde det. Mamma fick ett rejält jack i bröstvårtan och slutade amma där. 

Det går att få barnet att sluta bitas. Finns två metoder som är ungefär lika bra.

1. Ta bort barnet (stoppa in ett finger i munnen så barnet tvingas släppa bröstet) så fort det biter, sätt ner det på golvet.. Bita = slutammat
    2.  Om barnet biter tryck ansiktet mot bröstet så att näsan täcks, barnet får ingen luft och släpper självmant. Bita = obehagligt.

Båda metoderna går ut på att det en negativ konsekvens om man biter. Jag har själv använt mig av metod 1 och det har alla gånger tagit mindre än en vecka innan barnet helt slutat bitas. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • luluu

tack. Men tror du inte att ammningsnapp  kan hjälpa lite? och han kankse blir mindre intresserad av tutten också?

Svar på tråden kan han bita av tutten