• Anonym

Normalt att ha ont vid sex vid ägglossning?

Jag fick positivt på ägglossningstestet igår, och när jag och killen skulle ha sex så gick det knappt inte det gjorde grymt ont. Särskilt ju längre in han kom. Har inte varit med om detta innan, men är det normalt eller vanligt?

• Svar på tråden Normalt att ha ont vid sex vid ägglossning?
  • Anonym

Det ska aldrig göra ont att ha sex. Jag har aldrig haft ont vid sex vid ägglossning, så vet inte om det är normlat eller inte. Kanske ta en sväng till gynekologen? Ni avbröt direkt också när det gjorde ont?

• Anonym (Normalt)

Låter helt normalt, så har jag det.
    Vet exakt när jag har ägglossning pga smärtan och det är ömt vid sex då. 

• lmcl

Ja, mina äggstockar gjorde asont när vi hade sex när jag ägglossade, men så blev jag gravid också...

• Anonym
    lmcl skrev 2012-10-25 17:42:49 följande:
    Ja, mina äggstockar gjorde asont när vi hade sex när jag ägglossade, men så blev jag gravid också...

Okej! Hoppas på samma här

• Anonym

Ja det gör ont på mig med vid äl. Väääldigt ömt. Ont även om jag inte har sex vid äl.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-26 12:03:15 följande:
    Ja det gör ont på mig med vid äl. Väääldigt ömt. Ont även om jag inte har sex vid äl.
    okej, detta var första gången för mig, och har inte gjort ont nu efter så det borde ju hänga ihop med äl. Jag har med ont i magen som mensvärk vid äl, haft det dom senaste gångerna.
  • Anonym

Fniss. Jag visste inte detta men just den gången jag blev gravid så gjorde det skitont och jag förstod inte varför. Första gången jag var med om det.  Trodde bara att killen som jag inte träffat så många gånger var aningen för stor och kom in för långt vid ett tillfälle.

• Cecese

Jag får ont vid vissa ställningar just vid ägglossning. Antar att det beror på att livmodertappen kanske ändrar läge och mer känslig eller nåt. Annars har jag aldrig ont utan det är bara då så jag är rätt säker på att det är normalt. Jag får även ont i "magen" när jag har äl, eller inte magen utan längre ner där äggstockarna typ sitter.

• Anonym
    Cecese skrev 2012-10-27 10:01:36 följande:
    Jag får ont vid vissa ställningar just vid ägglossning. Antar att det beror på att livmodertappen kanske ändrar läge och mer känslig eller nåt. Annars har jag aldrig ont utan det är bara då så jag är rätt säker på att det är normalt. Jag får även ont i "magen" när jag har äl, eller inte magen utan längre ner där äggstockarna typ sitter.

Ja så var det precis för mig, ont i magen vid äl har jag haft dom senaste gångerna som lätt mensvärk.
Svar på tråden Normalt att ha ont vid sex vid ägglossning?