• skruttarnas mamma

Snabba svar tack!! Brio primo, datum under stolen??

Är på gång att försöka sälja mitt babyskydd brio primo inköpt januari 2009, fick frågan när bäst före datum är och att det brukar stå under stolen. 
    Gick för att kolla och det enda jag ser under stolen är cirklar med siffror, är det när den gjordes då eller?? för isåfall har vi ju blivit lurade när vi köpte stolen!
    De siffror jag får fram är
    07 på ena cirkeln som går från 05 till 10
    6 på cirkeln som går från 1 till 12
    8 på cirlkeln som går från 1 till 31 
    samt ett c på en cirkel som har a b och c 

Gjordes ens brio primo vid 2007?? och fan va ledsen jag blir om den redan var gammal när vi köpte den, sånt kan man väl inte gärna klaga på nästan 4 år efter köpet

• Svar på tråden Snabba svar tack!! Brio primo, datum under stolen??
  • Yinsan

Tillverkat 8 juni 2007 betyder cirklarna, vad A-B-C står för vet jag inte.

• skruttarnas mamma
    Yinsan skrev 2012-10-25 15:47:54 följande:
    Tillverkat 8 juni 2007 betyder cirklarna, vad A-B-C står för vet jag inte.
    tack, det var det jag tänkte med, vilken tur att jag inte hann sälja den 
  • skruttarnas mamma
    skruttarnas mamma skrev 2012-10-25 15:56:28 följande:
    har brio base något bäst före datum med? 
    alltså jag menar om även den har en rekommendation att ej användas mer än fem år eller så??
  • Yinsan

Det skulle jag ju tro då det är plasten som blir föråldrad och blir spröd efter några år och därmed inte säker längre. Hade slängt allt ihop jag.

• skruttarnas mamma
    Yinsan skrev 2012-10-26 14:39:24 följande:
    Det skulle jag ju tro då det är plasten som blir föråldrad och blir spröd efter några år och därmed inte säker längre. Hade slängt allt ihop jag.
    Jag pratade med babyproffsen igår och de hade aldrig hört något om att basenheterna blir gamla, det är frigoliten och andra mjuka material i babyskydden som blir mjuka, plasten händer det inte mycket med. Men jag ska ta och ringa Ntf och se om de vet mer 
  • Yinsan

Eh, det var ett konstigt svar från din babyproffs, det är plasten som blir spröd och spricker lättare när den utsätts för värme och kyla i bilarna med åren som går och då torde ju basen bli lika utsatt. Så har jag hört iaf, uppdatera gärna vad NTF säger om du pratar med dem också!

• l90j

Gammal tråd men vill bara inflika att dem kan ha köpt den -09 som dem sa för den kan ha varit på lager i 2 år innan den blev köpt. Tyvärr är det inget man tänker på när man köper nytt i butik.

Svar på tråden Snabba svar tack!! Brio primo, datum under stolen??