M i l l a n skrev 2012-10-23 18:27:01 följande:
Har 2 dagar kvar till beräknad förlossning. Har hela tiden då det närmar sig börjat bli mer och mer rädd och nervös. Är trots allt omföderska och har klarat av det förr. Men minns inte så mycket då det var 13 år sen sist. Men nu fast jag är äldre och mer erfaren, så känner jag mig räddare än någonsin inför det jag har framför mig. Det är inget jag sagt till barnmorskan, då min rädsla har börjat trappats upp bara nu den senaste veckan. Mina 2 första barns förlossningar gick bra, men var väldigt intensiva och ganska snabba. Ingen tog mer än 5 timmar. Är nog mest rädd för smärtan, men vill samtidigt inte använda epidural. Vill inte att allt ska avstanna eller kompliceras pga epiduralen. Usch! Kan någon peppa mig? Behöver lite uppmuntrande ord. :(
Ta inte epidural!!!!!! Får du den felsatt kan du få skador på kota, nervskador och diskskador!!! På mig försökte dom 2 ggr sammanlagt en halvtimme, gick inte och det var det värsta på hela förlossningen!!! Ingen smärtlindring under tiden, sedan ville dom göra ett tredje försök på en kota högre upp som min mamma avbröt.... Jag har haft ont och knappt kunnat gå direkt efter förlossningen och har haft en känsla av att det var den som gjorde det... På sjukhuset har dom dock hänvisat till min ålder, 37 år och andra förlossningen... Nu har jag fått bekräftat av 2 sjukgymnaster, att det är vanligt med skador när den blir felsatt!!!! Jag har skada på kota 14 nu!!! Kan knappt gå, har konstan ont, äter 4 alvedon om dagen och kan inte bära min bebis... Han är bara 5 månader och har så ont att jag inte ens orkar hålla honom när jag ammar!!!!! En tjej på Skavlan blev förlamad från midjan och nedåt efter felsatt epidural... ¨Får man den rätt så funkar den, men får dom inte den rätt så har du skador för livet!!! Och försäkringen täcker inte denna skada!!!