• littlefriday

PCO

Hej!
    Jag har också PCO med väldigt oregelbunden mens och flera gynekologer har sagt till mig att jag inte kan bli gravid utan någon medicinsk hjälp eller dyl. Jag var helt inställt på det ändå började jag och min sambo att försöka skaffa barn på egen hand. Helt otroligt så är gravid idag i vecka 23 utan hjälpmedel och det gick dessutom fortare än jag tänkt mig

• Svar på tråden PCO
  • Pco89
    littlefriday skrev 2012-10-20 14:32:01 följande:
    Hej!
    Jag har också PCO med väldigt oregelbunden mens och flera gynekologer har sagt till mig att jag inte kan bli gravid utan någon medicinsk hjälp eller dyl. Jag var helt inställt på det ändå började jag och min sambo att försöka skaffa barn på egen hand. Helt otroligt så är gravid idag i vecka 23 utan hjälpmedel och det gick dessutom fortare än jag tänkt mig

Hej!

Jag har också PCO och försöker att bli gravid, dock med hjälpmedel. Hoppas det är ok att jag frågar hur det går? Hur länge försökte ni att få barn?

Mvh J.   
  • CaptainEm

Hej

jag fick "diagnosen" PCO i höstas, då bestämde jag mig för att ta tag i min vikt. min gynekolog rekommenderade mig att gå ner i vikt (låg på BMI 34 då) men ville att jag skulle ner under 30 i BMI. nu 2,5 månad senare har jag 29 i BMI och gått ner 14 kilo.
    jag och min sambo har sedan i höstas försökt bli gravida då min mens varit regelbunden.. tills i november. i december kom ingen mens, och jag gjorde ett gravtest i torsdags som var negativt. jag har haft mensvärk varje dag sen ÄL, kroppsvärk, huvudvärk, yr osv.. allt har nästan tytt på att jag var gravid. eller var det bara inbillning.. 

nu väntar jag på nästa vecka då min januari mens ska komma. men kan inte annat än att oroa mig, kommer det ingen mens och jag inte är gravid, tankarna att jag kanske inte kan få barn..

hur länge försökte ni bli gravida? vad låg du i BMI och vad vägde du? jag väger idag 82 kilo men förstår att det är från person till person men så man har något att gå på..          

PCO
  • Newbie84

Jag fick också diagnos pco för några år sedan med besked att jag kan bli gravid med hjälp tex hormonbehandling osv. Glömde mina p-piller när jag var bortrest och skulle börja ta igen vid nästa mens som aldrig kom. När test visade plus blev jag väldigt förvånad då det var oplanerat. Hade också lite högt bmi 28-29 men gick på lchf under några månader på hösten. Jag har aldrig mått så bra som då och jag minskade både i omfång och kilo ca 5-6 kg bara. Min sambo som är normalbyggd mådde också toppen av dieten. Vet inte om viktnedgången bidrog till graviditeten, men jag tror det Håller tummarna för att det ska gå bra.

Svar på tråden PCO