• Anonym (muchachacha)

Jag är andragenerationens invandrare. Fråga/skriv vad du vill.

Vad rör sig i ditt huvud när du tänker på en person som är andragenerationens invandrare?Finns det ngt du funderat över kring det?

• Svar på tråden Jag är andragenerationens invandrare. Fråga/skriv vad du vill.
  • Anonym (13)

Halloj :)
    Vad menas föresten med andra generationens invandrare?

• Anonym

Nämen vilket passande namn du tog till denna tråd...

• Anonym (muchachacha)
    Anonym (13) skrev 2012-10-17 08:23:53 följande:
    Halloj :)

Vad menas föresten med andra generationens invandrare?

Barn till utlandsfödda föräldrar/ utlandsfödd förälder.
  • Anonym (muchachacha)
    Juliiajuliia skrev 2012-10-17 08:40:52 följande:

• Anonym (muchachacha)
    plastkotte skrev 2012-10-17 08:52:04 följande:

:)
  • Anonym (muchachacha)
    Anonym skrev 2012-10-17 08:32:02 följande:
    Nämen vilket passande namn du tog till denna tråd...

Tycker du?
  • 100kgpappa

Upplever du att du har två "identiteter", dvs en svensk och en från dina föräldrars hemland? Om det är så, kan det bli inre konflikter isåfall ibland?

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym (muchachacha)
    100kgpappa skrev 2012-10-17 08:55:18 följande:
    Upplever du att du har två "identiteter", dvs en svensk och en från dina föräldrars hemland? Om det är så, kan det bli inre konflikter isåfall ibland?

Jag upplever att jag har EN identitet med många olika sidor. För mig har det varit många inre konflikter, särskilt i tonåren. När jag skaffade barn blev det en del inre slagsmål igen. Vad vill man föra vidare till sitt barn..vilket språk ska man prata hemma..vilka värderingar ska man förmedla osv.
  • Anonym (Användarnamn)
    Anonym (muchachacha) skrev 2012-10-17 08:22:45 följande:
    Jag är andragenerationens invandrare. Fråga/skriv vad du vill.

Vad rör sig i ditt huvud när du tänker på en person som är andragenerationens invandrare?Finns det ngt du funderat över kring det?

Tänker att ditt användarnamn är Spanskt 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (muchachacha) skrev 2012-10-17 Vad vill man föra vidare till sitt barn..vilket språk ska man prata hemma..vilka värderingar ska man förmedla osv.
    Om ni bor i Sverige ska ni prata svenska och förmedla svenska värderingar om ni vill bli intregerade.
  • Anonym (op)

Jag är tredje generationen, några frågor till mig från dig? :)

Besöker du dina föräldrars hemland, kan du språket flytande, känner du att en viss kultur lever kvar i dig från hemlandet? Vilket land är det?

Svar på mina egna frågor, jag har besökt det landet, kan inte språket tyvärr, kulturen absolut på vissa sätt, men jag ser inte ut som man tänker sig en invandrare så ingen runtomkring förstår att jag har en annan bakgrund. Mitt land väljer jag att inte skriva.

Svar på tråden Jag är andragenerationens invandrare. Fråga/skriv vad du vill.