• Alexandraochlillal

Sonen på 2 år vill inte använda potta/Toa

Hej!! 
    Har försökt med att få sonen att börja ända potta och toaletten, ett tag gick det men nu vägrar han. Han vill inte gå utan blöja ens :/
    Är han inte redo? Har ni några tips på vad vi kan göra för och få honom mer intresserad? =)  

• Svar på tråden Sonen på 2 år vill inte använda potta/Toa
  • Idonea

Nej han är nog inte redo. Då hade han nog velat gå utan blöja.

• Höstbebis2010

Det funkar inte här heller, sonen är 23 månader och riktigt rädd för både potta och toalett. Nån enstaka gång ibland kan vi få honom att sitta på pottan med kläderna på men inte mer än så. Men han är nog helt enkelt inte redo än och jag tänker inte så mycket på det. Tids nog blir de mogna för det :)

• Rottistjej

Han är nog inte redo. Jag försökte med min son förra sommaren när han var 2 år men han ville inte. Efter det så har vi försökt från och till fram till nu och han har blivit helt hysterisk om man nämnt potta/toa/kalsonger. Sen helt plötsligt förra helgen så gick det bra o sitta på pottan. Vi köpte en ny potta, en som ser ut som en fåtölj typ, och sen så har vi satt upp ett papper med 10 rutor i. Varje gång han kissar på pottan så får han sätta ett klistermärke i en ruta och när rutorna e fyllda så får han en leksak. Detta har funkat skitbra.

• SilverEmma

Vid 2 år var ingen av mina ens intresserade av att titta på pottan. Stora tjejen kom på själv att hon ville kissa i den några månader innan hon fyllde 3 (var sen helt blöjfri på dagarna efter nästan 2 månader) och minstingen är nu 2½ och sätter sig ofta och kissar. (och pruttar...hemskt roligt när det ekar tydligen) De fick komma på själva att de ville sitta där.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Alexandraochlillal

Det kommer väl tids nog :) Har absolut inte bråttom med att träna honom, men vore skönt för både honom och oss att slippa blöjor, kan inte va skönt och gå med blöja hela tiden :( 

Svar på tråden Sonen på 2 år vill inte använda potta/Toa