• Lappen

Ha barnen hemma pga att vi är renägare.

Har barnen hemma för vi håller på med renar. och har inte tid att ha dom där. dom följer mig dit jag far, allt med renarbete. Och lär dom på så vis mycket. Men självklart ska min son som är 5 år just nu få gå skola när det börjar för han. 

Är det någon fler som har barnen hemma och inte på dagis/förskola? 

• Svar på tråden Ha barnen hemma pga att vi är renägare.
  • Lappen

sorsele på sommaren och hösten och på vintern i åmsele

• Valandur

Det låter ju fantastiskt! Att kunna ha med barnen på värdefullt arbete. Jag är också hemma med barnen. Bor i Stockholm. Har du hittat till hemmaföräldrars nätverk? Finns även som grupp på Facebook!

• Lappen
    Valandur skrev 2012-11-13 20:50:36 följande:
    Det låter ju fantastiskt! Att kunna ha med barnen på värdefullt arbete. Jag är också hemma med barnen. Bor i Stockholm. Har du hittat till hemmaföräldrars nätverk? Finns även som grupp på Facebook!
    nä det har jag inte. och har inte facebook längre. barnen får lära sig och dom vet vad man ska akta sig för
  • elinwallberg

jag har planer på att flytta till sorsele vid årsskiftet. kommer att vara hemma med min dotter(10mån) i några år. hör av dig om du vill ha sällskap.min dotters far är same så vi uppskattar kontakt med samebyarna i området.

• ump

Jag har båda barnen hemma. Stora killen på fem år har dock nyligen börjat förskola 10 timmar i veckan för att få leka lite med jämnåriga. 

• vad ska man heta

Jag är åxå hemma med mina barn :) underbart att kunna ge dom lugnet innan skola och stress börjar!

• Lappen

härligt med fler som är hemma med barnen. själv är man hemma med barnen pga jobbet och dom följer med nästan jämt. igår var vi på skiljning och lastning och då fick ungarna klara sig själva lite då och då

Svar på tråden Ha barnen hemma pga att vi är renägare.