Störd på hur min gynekolog behandlar mig!
Sedan jag slutade med p-piller (Yasmin) för över ett år sedan har jag haft "naturlig" mens tre gånger. Jag är normalviktig och äter/tränar bra. Jag och min man vill gärna bli gravida och har haft oskyddat sex ända sedan jag slutade med p-pillrena. Ingen bebis har det dock blivit, vilket kanske inte är så konstigt. Det är svårt att veta om/när man har ägglossning om man inte har någon tydlig menscykel...
Jag bor i en närförort till Stockholm, men går hos en gynekolog i city sedan i maj i år. Detta ska vara en riktigt bra mottagning enligt ryktet och marknadsförs som en mer personlig konkurrent till landstinget (är dock anslutna till högkostnadsskyddet etc).
Allt ser anatomiskt bra ut på VUL enligt gynekologen och jag har inte PCO/PCOS. Jag har fått Primolut Nor utskrivet i två omgångar under sommaren, och detta har framkallat en blödning, såsom det är tänkt. Det tycker han är toppen, men när jag slutar med Primoluten kommer ingen vanlig mens ändå.
Jag känner mig lite vilsen och inte "sedd" av min gynekolog. Han är nästan överdrivet positiv och säger att det här är så bra, så bra. Samtidigt menar han att: "du ska INTE tänka på allt det här nu... slappna aaaav", och bokar in ett tid för återbesök om TRE månader och skriver ut ytterligare två omgångar Primolut. Jag frågar honom om jag inte skulle kunna få prova Pergotime för att se om jag kan ägglossa men "Nej, det ska du inte göra!". Jag berättade även för honom att jag använt ÄL-stickor (och nu en CB fertilitetsmonitor) och då blev svaret att "Nej, du ska inte använda sånt. Du ska inte tääääänka på det här".
Jag är besviken och lite förvirrad.
Vad tycker ni jag borde göra?
Byta gyn / mottagning? Eller är jag helt enkelt en dålig patient (otålig, stressad och fixerad)???