Min dotter vill inte träffa mig :(
som överskriften lyder så vill inte min dotter längre träffa mig, inte alls. För att göra en lång historia kort så kan jag berätta att jag har fått barn med en sådan pappa man helst ska undvika, fem rättegångar om vår dotter har vi haft. Han har sysslat med umgångessabotage, trakasserier och allt ni kan tänka er komma på så tror kan jag nästan lova att han har gjort det. Jag har genom åren försökt skydda min dotter så gott det går mot allt, men aldrig pratat skit om honom eller stoppat honom för att träffa henne. Hon har behövt vara med om betydligt mer än nödvändigt men som mamma har jag skyddat henne så gott det går och i den mån man kan för att inte bryta lagen. För ett par år sen valde hon att flytta till mig hel tid vilket resuletrade i att han fullständigt hatade mig och vägrade prata med mig vilket han än inte gör, det blev ytterligare en dom på att hon skulle bo här heltid och träffa sin pappa tors-mån varannan vecka jag gav henne även möjligheten att åka till honom någon extra dag om hon ville. I vintras började hon så smått prata om att hon åter ville bo halvtid hos son pappa, hon har då nått ålder av 14 år. Jag sa att du kan väl vara där någon dag extra ibland och se hur det känns så¨utgår vi därifrån. Och så blev det och efter det rasade hela min tillvaro. Hon gick till skolkuratorn och sa att hon ville bo halvtid hos pappan och kuratorn ringr mig och ber mig komma till skolan, jag hastar ner med gång och då tar hon upp ämneet med boendet, under press gick jag med på att hon skulle få bo halvtid hos sin pappa fast jag visste att detta skulle lea till ett helvte för mig eftersom han fortfarande inte pratade med mig och hade starka hatkänslor inför mig och att han skulle ta tillfället i akt attgöra livet surt för mig och detta gör han alltid genom min dotter eftersom han vet att däe svider det mest. Hon flyttade halvtid till honom sen hann hon vara här en vecka efter det så vägrade hon komma tillbaka. Hon var här och hämtade sina saker i smyg och tömde sitt rum och nu har jag enbart kontakt med henne via sms. Så jag har haft sen i Juni. Jaghar träffat henne ett par korta stunder men sista gången jag såg henne var i Juli, viss telefon kontakt har vi men detär väldigt sällan, henne pappa ger mig ingen info och svarar varken i telefon eller på mail, har dock fått svar på ett sms när jag hotade med socialen igen men då blev svaret att han inte ville delge mig nån info och att hon hade rätt att göra som hon ville. Familjerätten vill inte hjälpa till eftersom min dotter säger att hon inte vill på möten, däremot säger dom att jag kan verkställa domen men jag vill ju inte ha fler rättegångar, orkar inte det. lika så kan jag gå in med SOL lagen men det vill man ju gärna inte göra på en dotter som faktiskt är skötsam för övrigt, eller jag hoppas ju på att hon fortfarande är det. Hon säger bara att hon vill inte ha två liv, hon behöver inte mig i sitt liv etc. Kan inte förklara med ord hur ont detta gör att höra allra helst eftersom jag verkligen gjort allt i min makt för min dotter genom alla år. Har ni några råd på vad jag kan ta mig till???
Ps. vi är godkända som fosterfamilj som det råder goda omständigheter i familjen. vi har jobb, hus etc. Så det är ingen problematik inom familjen som är problemet, mer än min dotter just nu då =(