Hur ska jag öka mjölkproduktionen?Ammar tvillingar,hjälp!
Har tvillingar på 3 månader och har helammat dem hela tiden (förutom första 10 dagarna då vi kombinerade med ersättning). Har sedan några dagar tillbaka märkt att mina bröst är ovanligt mjuka,de känns tomma. Har även provat att pumpa ut och har då sett att det kommer ut mycket mindre mjölk än tidigare (kunde tidigare pumpa ut mellan 100-150 ml ur bara ett bröst och nu kommer det knappt 90 ml ur båda!) Har den senaste veckan även lagt märke till att de äter mycket mindre på natten, typ 1 gång var,ibland 2 ggr. Även på dagen så suger de sällan och korta stunder, känns som att de har ätit mycket mer innan.
Jag tror att de flesta kommer att säga att de måste suga ofta för att öka min mjölkproduktion men om de inte har det behovet men är ändå hungriga? Jag ger dem bröstet varje gång de vill ha den men som sagt de äter ju mycket mindre nu. Har någon tips på hur jag ska göra? Ska jag prova att pumpa emellan när de inte äter på flera timmar? Vill så gärna amma dem och det skulle bli tråkigt om jag blir tvungen att ge dem ersättning. Kan tillägga att jag ammade min äldsta fram till hon var 3 månader sen tog mjölken slut men var så oerfaren då att jag gav ersättning direkt.