• Snuffsetuffsan

Kräkbebis får magknip av Enfamil AR

Min bebis kräks något otroligt... varken hon eller jag orkar mer!

Vi testade Enfamil AR idag och det blev bättre, hon kräktes inte alls lika mycket. Däremot fick hon magont från helvetet! Hon har aldrig varit så ledsen förr, kände mig som världens hemskaste.

Någon som varit med om detta!? Hjälp mig, jag går sönder snart...! 

• Svar på tråden Kräkbebis får magknip av Enfamil AR
  • Lyckligajag78

www.meadjohnson.se/se/allmanhet/produkter/enfamil_ar_lipil/

Jag vet att man får panik när de små inte mår bra!!

Finns inte något annat att prova?? Är det mjölkfritt du vill ha?

Jag har testat alla märkerna på marknaden tills jag hittade rätt...
    Nan, Nan HA, Nan extra känslig mot mjölkproteinet, semper lemolac och slutligen har 
    Jag har Althera mjölkfritt som min lilla spydde av och hade magknip.

Sedan jag testade Pepticate är min lilla helt bra i magen, världen lyckligaste unge=))
    n
    Fråga på bvc,  

• mrsplupp

vi körde oxå enfamil då sonen var kräkis.
    Att tänka på är att eftersom enfamil tjocknar i magen vis kontakt med syran, vilket är meningen oxå,
    så blir det tyvärr lite tjockare i tarmen än vanlig ersättning.
    Vilket kan leda till magknip och hårt bajs.

Ge mycket magmassage varje dag och köp lactolous att blanda i ersättningen
    då blir det bättre,

kolla även lite så att det inte är en viss mjölallergi där, jag antar att sonen var känslig
    för även om han fortfarande kräks (inte lika mycket dock) så vart det mycket bättre
    när jag slutade helt med ersätning vid 4 månader och började med gröt
    välling vid 5 mån.

Hoppas det lättar.
    Vet hur jobbigt det är med en kräkis,,,

• Skogsmulla

Hej,

jag lider med dig, vet hur påfrestande det är med kräkbarn.

Vi fick ingen hjälp att tala om, de gjorde matallergitester och vi fick träffa dietist mm, men inget av det hjälpte. Kom på egen hand fram till att vår son hade refluxproblem helt enkelt så vi började också med Enfamil till vår son. Han fick även Losec, tror han var 6 månader då. Vi slutade med det när han var ca 1 år. 

Kanske magknipet är för att det blir mer fullt än det brukar och bebisen behöver tid att vänja sig. Hur gammal är bebisen?

Det finns ju olika magdroppar, en som hjälper till att rapa och en probiotisk (Semper). Matolja i smörjer också tarmen, men akta för att ta för mycket, våran son kräktes mer om det blev för fett. Har för mig att jag brukade ha i en liten skvätt i varje flaska. Fick något "kaloripulver" av dietisten också för att han skulle öka i vikt, men det kräktes han mer av.   

Vår son åt också bättre med mindre kräkningar på natten, även fast han låg ner. Konstigt. I alla fall resulterade det i att han länge åt mest på natten och knappt något på dagarna.

Allt blev bättre med tiden kan jag trösta dig. Lycka till! 

Svar på tråden Kräkbebis får magknip av Enfamil AR