• Sten Mjuk

En flaska hela natten kan bli dålig?

Killen har sugit på en flaska med mjölk kvar i många timmar nu, när blir den dålig?

• Svar på tråden En flaska hela natten kan bli dålig?
  • mrsStatham

När den börjar geléa sig antar jag. Det brukar hända efter att mjölken stått framme några dagar. Beroende på hur mycket mjölk det är då naturligtvis. Det tar ju självklart längre tid för 3cl att bli dålig än vad det tar för 0,2cl

Bara två saker är oändliga
  • Lajkie

En stilla undran - inget påhopp, utan en fundering - varför får han suga på en flaska mjölk hela natten?

• Sten Mjuk
    mrsStatham skrev 2012-10-13 09:47:25 följande:
    När den börjar geléa sig antar jag. Det brukar hända efter att mjölken stått framme några dagar. Beroende på hur mycket mjölk det är då naturligtvis. Det tar ju självklart längre tid för 3cl att bli dålig än vad det tar för 0,2cl
    Bara två saker är oändliga

I Rumstemp.
  • Sten Mjuk
    Lajkie skrev 2012-10-13 09:49:22 följande:
    En stilla undran - inget påhopp, utan en fundering - varför får han suga på en flaska mjölk hela natten?
    Brukar somna med det, jag tar ofta undan flaskan och ställer den i kylen om det är kvar, då han kan vakna och vill ha mer. Ska jag få sova är det bra att han har redan, men jag är osäker på hållbarhet. När bebisar har flaskan vid kroppen och somnar ska den tas bort efter ett tag vad jag minns.
  • FruLarsson

Det beror på hur fräsch mjölken är från början. Finns det bakterier i flaskan från början behöver det inte gå många timmar innan mjölken är odrickbar. Är mjölken helt ren klarar den sig många timmar.

Omöjlig fråga att svara på korrekt på då det skiljer sig från fall till fall.

Surnar mjölken rejält hoppas jag din son klarar av att avgöra själv att den är odrickbar.

• La Lola

Är det 4-åringen detta gäller?
    Då kan jag inte låta bli att undra varför han ska ha en flaska under hela natten.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • LillyLolo

1 timma får den vara i rumstemp. Sen ska allt slängas

Jag hade aldrig druckit ett mjölkglas som stått framme så länge

• Lajkie

Att suga mjölk i flaska hela natten jublar nog inte tänderna över. Jag är ingen tand-galning, men sunt förnuft var det, ja...

• Sten Mjuk
    La Lola skrev 2012-10-13 17:48:19 följande:
    Är det 4-åringen detta gäller?
    Då kan jag inte låta bli att undra varför han ska ha en flaska under hela natten.....
    För att vi vuxna ska få sova om han vaknar törstig, men borde duga med vatten.
  • Sten Mjuk
    FruLarsson skrev 2012-10-13 17:18:18 följande:
    Det beror på hur fräsch mjölken är från början. Finns det bakterier i flaskan från början behöver det inte gå många timmar innan mjölken är odrickbar. Är mjölken helt ren klarar den sig många timmar.

Omöjlig fråga att svara på korrekt på då det skiljer sig från fall till fall.

Surnar mjölken rejält hoppas jag din son klarar av att avgöra själv att den är odrickbar.
    Han säger ofta ifrån men vem vet när han just vaknat.
  • Sten Mjuk
    LillyLolo skrev 2012-10-17 22:31:13 följande:
    1 timma får den vara i rumstemp. Sen ska allt slängas

Jag hade aldrig druckit ett mjölkglas som stått framme så länge
    Jag brukar ställa fram mjölk längre i glas för att den inte ska vara så kall.
  • Sten Mjuk
    Lajkie skrev 2012-10-18 08:06:50 följande:
    Att suga mjölk i flaska hela natten jublar nog inte tänderna över. Jag är ingen tand-galning, men sunt förnuft var det, ja...
    Jag tar bort den om den är i munnen och det är mjölktänder vad jag minns.
Svar på tråden En flaska hela natten kan bli dålig?