• Kindibary

Söker barnböcker/film/musik på engelska!

Hej!

Har barn på 1,5 och 3,5 år. Har hittat super simpel learning.com och tycker den är toppen.

Skulle nu vilja köpa böcker, film och barnsånger på cd till barnen men hittar inte?!
    Småbarnsböcket-vad som helst
    Film och musik ska det gärna vars något de känner igen typ pippifilm och sånger som blinka lilla stjärna, imse vimse osv.

Någon som vet var jag får tag på det eller har tips?

• Svar på tråden Söker barnböcker/film/musik på engelska!
  • Lindsey Egot the only one

Vi har byggare Bob på vår iPad och den är på engelska. Sedan finns Sesame street. Både i bokform, filmer och dvd på deras hemsida. www.sesamestreet.org
    De har även betal appar för iPad och iPhone.

Min son är 2,5 år och kan redan många ord på engelska. Fast om han förstår vet jag inte.

• plastkotte

Kolla på tex amazon.co.uk jag tror dom skickar till sverige. Min dotter pratar engelska och endel svenska, hennes pappa är engelsk men vi bor numera i sverige. Finns huuur mycket bra böcker och filmer för barn på engelska som helst. Kika på amazon iallafall, billigare än i sverige dessutom :)

• Pippi Långstrump

Amazon.uk.com, ebay, appar, youtube
    Barnet gillar mothers goose club.
    Vi brukar låna engelska böcker på biblioteket. Samt kolla att filmer är två språkiga - ex Herr Vettman och hunden med det magiska halsbandet.

• mimamima

Vet att det mesta med Tweenies finns att på engelska... Men knappt någon på svenska! Mycket sång och musik mm. Min dotter älskar dom....

• Abisko

Min dotter, nu 22 månader, älskar "In the night garden" (finns endel klipp på You Tube). De finns att köpa både som böcker och som film (tv-avsnitt).

Svar på tråden Söker barnböcker/film/musik på engelska!