• lotusmamman

Vad tycker du om att amma offentligt?

Ja vad tycker du om att amma offentligt? Känns det obekvämt och uttittande eller utan problem över huvudtaget?

Jag är nyfiken på vad du tycker och dina erfarenheter efter att ha sett denna video - "Brighton kvinnorna som genomförde en "amnings flashmob". Kika gärna och tyckt till och dela med dig av dina tankar och erfarenheter.
    lotusmamma.se/amma-in-public-storande/

Besök min blogg! lotusmamma.se/blogg
  • Svar på tråden Vad tycker du om att amma offentligt?
  • fruboman

Jag hade då inga problem alls att amma offentligt, men däremot var det flera personer (helt random) som påpekade att dom tyckte det var opassande...

• Liverithe

Jag är lite pryd och kan tycka det är lite småjobbigt. Försöker alltid vara diskret och om det finns amningsrum använder jag gärna det, även om det ofta blir cafeer också. Har aldrig mötts av negativa kommentarer av omgivningen dock, inte heller någon som stirrat.

• Nano07

Har aldrig haft några problem med det. Använde alltid amingströja dock för jag tyckte det var så himla smidigt. Men aldrig nån sabla sjal eller filt över mig och bebisen som så många tycker att man "ska" göra (ungen hatade det och det var knöligt, ivägen och blev varmt).

• Minion

Har aldrig haft problem med att amma offentligt, varken som 18 årig nybliven mamma eller nu som 29 åring. Visst har man fått lite sura blickar typ, men har inte hänt hittills att nån sagt nåt. Dom skulle bara våga...

Jag är en riktig mamazilla som anser att tuttar är mat i amningssammanhang och min unge ska få äta när h*n är hungrig, vart vi än är. Om nån stör sig på att jag matar mitt barn så är det deras problem, inte mitt :P

• hannis

Har inga problem alls med att amma offentligt. Med min första son ammade jag överallt, köpcentrum, affärer, restauranger, flygplatser osv. Kommer givetvis göra detsamma med nästa barn. Känner inget behov av att stänga in mig i ett år för att kunna amma mitt barn och att gr ersättning av bekvämlighetsskäl finns inte på världskartan för mig.

• sofie88

Med min första pojke har jag känt mej obekväm och tänkte bara på hur jag skulle göra mej osynlig om jag så var hos svärföräldrar, bekanta eller på stan. En mental spärr för mej, efter lite självrannsakande insåg jag att det till stor del innebar slutet för min amning:( något jag är ledsen över än idag. Jag var nog ganska känslig som förstagångsmamma då svärmor, svägerska och resten ville kolla igenom allt varje gång samt klappa och distrahera sonen när han väl fått grepp. Nu är jag gravid med tvåan och har bestämt mig för att inte skämmas eller haka upp mej på alla instruktioner som äldre kvinnor ofta vill ge:) har flera bekanta som hänvisat mig till en toalett vid amning på stan, sådär mysigt. Har köpt en pognae bärsele och tänker skaffa bärsjal för att underlätta amningen och mysandet med tvåan. Jag vill verkligen få uppleva en lång och härlig amningsperiod med nästa bebbe.

Svar på tråden Vad tycker du om att amma offentligt?