• Svar på tråden Internatskola för barnen eller inte?
  • Philippa

Jag skulle aldrig klara av att vara utan mina barn så långa perioder.....

ANg mobbing så är det väl lika vanligt där som på andra skolor... 

• Trazzel

Har aldrig förstått det här med internat. Skaffar man inte barn för att man vill ha de hemma?

Internat kan inte vara någon bra miljö att bo i för ett barn. 

• Pumpkin

Beror väl på ålder och vad barnet själv vill. Jag gick på internatskola i 2an och 3an på gymnasiet och tyckte det var toppen. Så mycket som jag lärde mig och utvecklades under den tiden, det hade aldrig hänt på en vanlig gymnasieskola. Visst, jobbigt ibland, men en tid i mitt liv jag aldrig hade velat vara utan.

• Trazzel
    Pumpkin skrev 2012-10-12 12:23:52 följande:
    Beror väl på ålder och vad barnet själv vill. Jag gick på internatskola i 2an och 3an på gymnasiet och tyckte det var toppen. Så mycket som jag lärde mig och utvecklades under den tiden, det hade aldrig hänt på en vanlig gymnasieskola. Visst, jobbigt ibland, men en tid i mitt liv jag aldrig hade velat vara utan.

Gymnasiet är ju en sak, då är man ju stor nog att ta sina egna beslut och har blivit myndig etc.

Hur gammal är ditt barn TS?   
  • Pumpkin
    Trazzel skrev 2012-10-12 12:30:08 följande:
    Gymnasiet är ju en sak, då är man ju stor nog att ta sina egna beslut och har blivit myndig etc.

Hur gammal är ditt barn TS?   

Precis, det var det jag menade. Det beror ju på hur gammalt barnet är. Jag hade inte velat bli "ivägskickad" om jag hade varit yngre än 15-16.
  • kakan3356
    Duckan skrev 2012-10-12 12:23:20 följande:
    Aldrig ens övervägt det. Varför vill du det ts?
    Jag tänker att det är en bra uppfostran, vett och etikett. Dagens ungdomar är såna snorungar! Men mobbande är inte okej... Vet någon skillnad på internat och internat? Det verkar ju bara finnas tre i sve..
  • Duckan

Men vett och etikett ska man väl få med sig hemifrån? Vi har inte för avsikt att låta dottern bli en snorunge. Är det inte kö-tid för att komma in på dessa tre kända internat?

• ventilera mera
    kakan3356 skrev 2012-10-12 12:41:24 följande:
    Jag tänker att det är en bra uppfostran, vett och etikett. Dagens ungdomar är såna snorungar! Men mobbande är inte okej... Vet någon skillnad på internat och internat? Det verkar ju bara finnas tre i sve..

Jag håller med de ovan som säger att internat är helt ok i tonåren om barnet i fråga vill, men för små barn? Aldrig... Och vett och etikett tycker jag att man som förälder ska klara av att lära sina barn - speciellt om man tycker det är viktigt.
Svar på tråden Internatskola för barnen eller inte?