• Anonym (pliten)

    Jag jobbar på ett säkerhetshäkte, fråga nästan vad ni vill:)

    Jag jobbar som vårdare på ett av landets stora säkerhetshäkten och svarar på gärna på frågor angående det så länge det inte bryter mot vår sekretess eller av säkerhetsskäl inte är lämpligt att berätta. Så fråga på:)

  • Svar på tråden Jag jobbar på ett säkerhetshäkte, fråga nästan vad ni vill:)
  • loki
    Severus skrev 2012-10-10 09:58:05 följande:
    Vilka sitter inne?
    Jag backar den frågan.
    Hur ser uppdelningen ut?
     
  • Anonym (pliten)

    De som är häktade misstänkta för brott, folk som fått en dom men överklagat den och väntar på att få den prövad i hovrätten och väntarfolk som ska utvisas men befaras avvika, bland annat.

  • puss
    Anonym (pliten) skrev 2012-10-10 10:12:11 följande:
    De som är häktade misstänkta för brott, folk som fått en dom men överklagat den och väntar på att få den prövad i hovrätten och väntarfolk som ska utvisas men befaras avvika, bland annat.

    mest karlar va?
    Easy cum easy go
  • Anonym (pliten)
    loki skrev 2012-10-10 10:09:42 följande:
    Jag backar den frågan. Hur ser uppdelningen ut?  

    Specificera frågan är du snäll, vad för uppdelning menar du?
    Indianica skrev 2012-10-10 10:12:09 följande:
    Vad har ni för säkerhetsrutiner, t ex gällande att gå in till grovt kriminella personer?

    Det beror på vilken bedömning som gjorts av personen och den aktuella situationen, de allra flesta går man in till men man är aldrig själv på en avdelning och man säger till kollegorna om man tex. Ska sitta och ha samtal med någon på rummet.
  • bustjejen

    Är det många y-namn? Conny, Sonny, Benny, Johnny etc..

  • Anonym (pliten)
    puss skrev 2012-10-10 10:12:58 följande:
    mest karlar va?
    Easy cum easy go

    Jepp, de är sjukt överrepresenterade inom kriminalvården.
    Anonym skrev 2012-10-10 10:15:54 följande:
    Är det mest invandrare som många påstår?

    Nja, vågar påstå att det är bra mycket mer blandat än vad folk tror.
  • Anonym (sunny b)

    Hur ser en normal arbetsdag ut för dig?  Det du kan berätta vill säga.

  • puss
    Anonym (pliten) skrev 2012-10-10 10:22:58 följande:

    Jepp, de är sjukt överrepresenterade inom kriminalvården. 

    *hmf*

    visste väl det...  
    Easy cum easy go
  • Anonym (pliten)
    bustjejen skrev 2012-10-10 10:19:56 följande:
    Är det många y-namn? Conny, Sonny, Benny, Johnny etc..

    En del av de äldre som varit med länge har klassiska y-namn eller ganska ovanliga engelska namn, det roliga är att de kan heta typ (påhittat exempel) Carl Axel Arne Marley och ha Marley som tilltalsnamn...då kan jag känna "hur tänkte föräldrarna egentligen?!". Engelska namn typ Kevin och Liam är dock ännu vanligare hos de riktigt unga vi har. En annan typisk grej är hand- och halstattueringar.
  • Anonym (pliten)
    Anonym (sunny b) skrev 2012-10-10 10:23:47 följande:
    Hur ser en normal arbetsdag ut för dig?  Det du kan berätta vill säga.

    Det varierar mycket beroende på var jag är placerad men en vanlig dag på en avdelning så delar man ut mat, ringer advokater, ser till att allt vardagligt typ promenader, duschar och träningar blir gjorda. Vissa dagar åker man till rättegångar eller transporterar intagna till andra häkten. Ursäkta om jag skriver väldigt kortfattat men jag skriver från min mobil och får inte upp mobilsajten så det tar lite tid.
  • Anonym (pliten)
    Anonym skrev 2012-10-10 10:34:48 följande:
    Vilken utbildning har du?

    Jag är socionom men minimikravet för att bli anställd är utbildning på gymnasienivå, många nya som börjar har högskoleutbildning och många går över till frivården efter ett tag.
  • Anonym (sunny b)
    Anonym (pliten) skrev 2012-10-10 10:39:57 följande:

    Det varierar mycket beroende på var jag är placerad men en vanlig dag på en avdelning så delar man ut mat, ringer advokater, ser till att allt vardagligt typ promenader, duschar och träningar blir gjorda. Vissa dagar åker man till rättegångar eller transporterar intagna till andra häkten. Ursäkta om jag skriver väldigt kortfattat men jag skriver från min mobil och får inte upp mobilsajten så det tar lite tid.

    Tack för svaret.
  • loki
    Anonym (pliten) skrev 2012-10-10 10:18:30 följande:

    Specificera frågan är du snäll, vad för uppdelning menar du?
    För att vara enkel, är det mörkt eller ljust på insidan?
     
  • Anonym (pliten)
    loki skrev 2012-10-10 10:53:36 följande:
    För att vara enkel, är det mörkt eller ljust på insidan?  

    Det var väl inte riktigt att göra det enkelt, annars kan du fråga om det finns många svarta i hos oss:p men nej, det är väldigt ljust med en del östeuropeiska influenser.
  • Anonym (Jag)

    Hur kan jag få tag på besöksbokningen när de aldrig svarar på tel tider?

    Får jag som målsägande besöka den häktade mannen i väntan på dom i hovrätten?

  • Anonym (Skola om)

    Gå om undervisning i svenska, otryggt ha någon inom murarna som kan halvbra svenska förstår du skyltarna ens med tanke på hur du skriver? Hej jag jobbar inom socialtjänsten hej jag jobbar inom bla bla många trådar på senaste skapade av troll, ink du för jobbar du inom det du hävdar så bör du veta att IP nr kan spåras samt att ni skriver kontrakt för vad som är lämpligt på sociala medier.

Svar på tråden Jag jobbar på ett säkerhetshäkte, fråga nästan vad ni vill:)