• Anonym (pliten)

    Jag jobbar på ett säkerhetshäkte, fråga nästan vad ni vill:)

    Jag jobbar som vårdare på ett av landets stora säkerhetshäkten och svarar på gärna på frågor angående det så länge det inte bryter mot vår sekretess eller av säkerhetsskäl inte är lämpligt att berätta. Så fråga på:)

  • Svar på tråden Jag jobbar på ett säkerhetshäkte, fråga nästan vad ni vill:)
  • loki
    Severus skrev 2012-10-10 09:58:05 följande:
    Vilka sitter inne?
    Jag backar den frågan.
    Hur ser uppdelningen ut?
     
  • Anonym (pliten)

    De som är häktade misstänkta för brott, folk som fått en dom men överklagat den och väntar på att få den prövad i hovrätten och väntarfolk som ska utvisas men befaras avvika, bland annat.

  • puss
    Anonym (pliten) skrev 2012-10-10 10:12:11 följande:
    De som är häktade misstänkta för brott, folk som fått en dom men överklagat den och väntar på att få den prövad i hovrätten och väntarfolk som ska utvisas men befaras avvika, bland annat.

    mest karlar va?
    Easy cum easy go
  • Anonym (pliten)
    loki skrev 2012-10-10 10:09:42 följande:
    Jag backar den frågan. Hur ser uppdelningen ut?  

    Specificera frågan är du snäll, vad för uppdelning menar du?
    Indianica skrev 2012-10-10 10:12:09 följande:
    Vad har ni för säkerhetsrutiner, t ex gällande att gå in till grovt kriminella personer?

    Det beror på vilken bedömning som gjorts av personen och den aktuella situationen, de allra flesta går man in till men man är aldrig själv på en avdelning och man säger till kollegorna om man tex. Ska sitta och ha samtal med någon på rummet.
  • bustjejen

    Är det många y-namn? Conny, Sonny, Benny, Johnny etc..

  • Anonym (pliten)
    puss skrev 2012-10-10 10:12:58 följande:
    mest karlar va?
    Easy cum easy go

    Jepp, de är sjukt överrepresenterade inom kriminalvården.
    Anonym skrev 2012-10-10 10:15:54 följande:
    Är det mest invandrare som många påstår?