• petrasandell

vad är "normalt"?

Hej!

Har fött barn för 6 veckor sen och jag fick sy jättemycket, sprack nästan hela vägen, klarade som tur var sfinktern. Igår tänkte jag att nu ska jag känna hur det känns i slidan för att få någon slags hum om kroppen. Tönkte även att jag skulle försöka börja knipa med knipkulor men insåg efter en stunds prövande att jag inte fick in kulan en enda millimeter. 

För det första så kändes det som att dom sytt mig som om att det blivit en kant bakifrån och över själva öppningen så det gjorde ont när jag försökte få in kulan för att själva "fliken var ivägen". Sen när jag kände inuti så var det som att jag inte kunde komma in med fingrarna för att mödomshinnan var helt ivägen, det var som en tjock vägg som bara fanns där. Helt skumt.

Fick typ panik och tänkte att jag kanske är helt onormal att det blivit så där...eller är det så för alla?

Behöver verkligen hjälp i det här så skriv gärna om du känner igen dig eller inte.  

• Svar på tråden vad är "normalt"?
  • Philippa

Ring din BM och boka  tid så hon får kika på dig....

• petrasandell
    Philippa skrev 2012-10-10 09:18:36 följande:
    Ring din BM och boka  tid så hon får kika på dig....
    Jag ringde...ska dit på återbesök om 3 eckor och hon tyckte jag skulle vänta tills dess.

• castafiore

Jag tycker 6 veckor är lite för tidigt att både bedöma, och förvänta sig att det ska funka felfritt med knipkulor. Vänta du någon månad till.

• petrasandell
    castafiore skrev 2012-10-10 09:47:47 följande:
    Jag tycker 6 veckor är lite för tidigt att både bedöma, och förvänta sig att det ska funka felfritt med knipkulor. Vänta du någon månad till.
    Ja det kanske är så....
  • castafiore
    petrasandell skrev 2012-10-10 09:48:49 följande:
    Ja det kanske är så....
    Ta det lugnt, det kan vara riktigt läskigt i början efter en förlossning. Men känner inte igen sig alls, men man måste låta det ta sin tid.

Jag sprack inte alls, men jag kände inte igen mitt underliv på ett halvår ungefär.

Svar på tråden vad är "normalt"?